مدیرکل دفترآموزش های کاردانش کشور:

اختصاص۵۰ درصد از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها / ذهنیت منفی نسبت به هنرستان ها باید برداشته شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۸:۴۳:۲۶
کد خبر: ۳۵۹۱۱۲
اختصاص۵۰ درصد از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها / ذهنیت منفی نسبت به هنرستان ها باید برداشته شود
مدیرکل دفترآموزش های کاردانش کشوردر جمع مدیران هنرستان های بندرعباس درمکان هنرستان تند گویان ناحیه یک گفت: نیمی از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها اختصاص می یابد که نشانگر اهمیت هنرستان ها می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در جلسه مدیران هنرستان های کاردانش شهرستان بندرعباس اظهارداشت: در سال های اخیر سیاست آموزش وپرورش بر کیفیت بخشی به مدارس و توسعه فرهنگ کار وکار آفرینی بوده است و خواستگاه این اهداف در هنرستان ها باید جستجو کرد.

وی با اشاره به اختصاص 50درصد از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها ،افزود:وقتی نیمی از بودجه وزارت به هنرستان ها اختصاص می باید نشانگر اهمیت و نگاه ویژه به موضوع هنرستان ها در سیاست های کلان آموزش وپرورش است.

آذرکیش هدایت دانش آموزان به بازار کار و اشتغال زایی را از سیاستن های هنرستان ها دانست و گفت: مجهز کردن دانش آموزان به مهارت های مورد نیاز منطقه و تولیدی کردن هنرستان ها باید در اولویت سیاست کاری هنرستان ها قرار بگیرد و هنرستان ها باید سهمی در تولید جامعه داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش در هنرستان ها باید متناسب و سنخیت با هرمنطقه و ظرفیت و جغرافیایی آن منطقه داشته باشد تا بتواند به خوبی نیاز های آن جامعه را برطرف سازد.

به گفته آذرکیش، ذهنیت دانش آموزان وخانواده ها در مورد هنرستان ها مطلوب نیست و بیشر تصور بر این بود که دانش آموزان ناموفق تحصیلی باید در هنرستان ها مشغول به تحصیل باشند ولی با نگاه به کشور های توسعه یافته می توان دید که دانش آموزان باهوش وموفق درآن کشورها روانه هنرستان ها می شوند.

نظر شما