سهم ۱۵.۶ درصدی بخش کشاورزی استان هرمزگان در ایجاد اشتغال

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۹:۳۸:۵۳
کد خبر: ۳۵۹۱۷۲
سهم ۱۵.۶ درصدی بخش کشاورزی استان هرمزگان در ایجاد اشتغال
براساس آخرین آمار سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، سهم اشتغال بخش کشاورزی از کل جمعیت معادل 15.6 درصد و سهم ارزش افزوده این بخش از ارزش افزوده استان 9.1 در صد می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت محصولات باغی وزراعی در استان 160 هزار هکتار است که 51 درصد آن را محصولات زراعی و 49 درصد آن را محصولات باغی تشکیل می دهد.

ناصر حیدری پوری افزود: امسال سطح زیرکشت محصولات زراعی 81 هزارهکتار بوده  است بطوری که گوجه فرنگی ،گندم آبی و بادمجان به ترتیب رتبه اول تا سوم سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد : سطح زیر کشت محصولات باغی در استان 80718 هکتاراست و تولید خرمابا 148هزارتن درسال رتبه اول تولید را در محصولات باغی استان دارد.

حیدری پوری اظهار داشت : سالیانه بیش از 2میلیون تن انواع محصولات زراعی وباغی در هرمزگان تولید و روانه بازارهای داخلی وخارجی می شود.

وی با اشاره به اینکه 22درصد ماهی ومیگوی مورد نیاز کشور در هرمزگان تولید می شود تصریح کرد : در راستای تامین مواد پروتئینی و آبزی پروری، پرورش ماهی در قفس در دستور کار قراردارد.

حیدری پوری در انتها گفت: به استناد طرح راستی سنجی اطلاعات شناسنامه بهره برداران بخش کشاورزی، تاکنون از 3میلیون و 609 هزار نفر بهره بردار ثبت اطلاعات شده است که از این تعداد 2.1درصد یعنی معادل 77هزارنفر بهره بردار در استان هرمزگان مشغول فعالیت در بخش کشاورزی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز