رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:

توسعه بیمه محصولات کشاورزی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۹:۴۹:۲۹
کد خبر: ۳۵۹۱۸۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان توسعه بیمه محصولات را یکی از سیاست های مهم جهاد کشاورزی عنوان داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ناصر حیدری پوری توسعه بیمه محصولات کشاورزی را یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی عنوان داشت و افزود: از آنجایی که تولید محصولات کشاورزی همواره با ریسک پذیری بالایی همراه می باشد، توسعه بیمه محصولات کشاورزی برای ایجاد امنیت غذایی جامعه از سیاست های محوری و اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی است.

حیدری پوری در ادامه با تاکید بر ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر مسوولین مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها با بانک کشاورزی تصریح نمود: بیمه محصولات کشاورزی، امنیت لازم را برای کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی فراهم می نماید.

وی اظهار داشت: بیمه می‌تواند راه حل مناسبی برای تثبیت  تولید محصولات کشاورزی و درآمد کشاورزان باشد ومسئله اساسی در بیمه محصولات کشاورزی خطرهایی است که باید پوشش داده شوند .

 حیدری پوری تصریح کرد: با نگاهی به عملکردهای قبلی و رویکرد آتی صنعت بیمه کشاورزی می‌توان چنین برداشت کرد که اتکای بیش از حد به منابع دولتی و تداوم روند فعلی، ارتقای آتی عملکرد بیمه کشاورزی را با مشکل روبه‌رو می‌کند و اتخاذ رویکردهای نوین، لا‌زمه ارتقای کمیت و کیفیت خدمات بیمه‌ای در بخش کشاورزی است و ضروری است راهکارهایی اتخاذ شود تا بیمه‌های تجاری به بخش کشاورزی وارد شوند و در ارایه خدمات بیمه‌ای سهیم باشند و زمینه بیمه عوامل تولید، سریع‌تر فراهم آید.

وی با اشاره به خسارت وارده به 500هکتار از اراضی زیرکشت هندوانه شهرستان میناب تاکید کرد : باید با برنامه ریزی و تامین منابع مالی بیمه ها از سوی دولت، انگیزه بیمه کردن محصولات کشاورزی را درکشاورزان تقویت کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد:بیمه محصولات استراتژیک از جمله گندم و کلزا و دانه های روغنی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اهمیت حمایت از قشر زحمتکش کشاورزاظهارداشت : در صورت تامین اعتبارات صندوق بیمه وپرداخت به موقع خسارات کشاورزان، بهره برداران اقدام به بیمه کردن محصولات خود خواهند کرد وبا اطمینان خاطر بیشتری در راستای تولید محصولات مورد نیاز کشور گام بر میدارند.

حیدری پوری در پایان افزود : با برنامه ریزی های مناسب باید چتر بیمه کشاورزی بر تمام حوزه های بخش کشاورزی از جمله زراعی، باغی، شیلات ودام وطیور کشیده شود.

هرمزگان دارای 160هزارهکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز