در نه ماه نخست سالجاری :

بیش از ۳ میلیون تن محصولات تولیدی وموادمعدنی در منطقه ویژه صادر شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۰۹:۰۲:۵۹
کد خبر: ۳۶۰۵۸۴
بیش از ۳ میلیون تن محصولات تولیدی وموادمعدنی در منطقه ویژه صادر شد
مدیرعامل منطقه اقتصادی خلیج فارس گفت : یک میلیون و 227 هزار و 113 تن انواع محصولات صنایع معدنی از جمله اسلب ، شمش الومینیوم ، آهن اسفنجی،ورق های رول وشمش روی در نه ماه نخست سالجاری صادر شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسعود هندیان با اعلام این خبر گفت : در مجموع 2 میلیون و 832 هزار و 905 تن محصولات شرکتهای تولیدی در این مجموعه تولید شد که از این میزان یک میلیون و 227 هزار و 113 تن صادر شده است . وی گفت در مدت یاد شده 52 هزار و 795 تن اسلب ، 59 هزار و 823 تن شمش آلومینیوم ، 2 هزارو 314 تن شمش روی ، 200تن شمش فولادی و یک میلیون و 111 هزار و 981 تن ورق های رول صادر شده است .

 وی تصریح کرد مجموع کل صادرات منطقه ویژه  شامل مواد معدنی ومحصولات تولیدی صادر شده شرکت های مستقر رقم 3 میلیون و 252 هزار  و546تن به ارزش 610 میلیون 222هزار و25 دلار است  که از این میزان  2025433 تن از صادرات مذکور مربوط به انواع مواد معدنی شامل سنگ آهن ریز دانه ،درشت دانه و کنسانتره بود که از طریق اسکله منطقه ویژه صادر شده است  بر این اساس تراز تجار ی منطقه ویژه در سال 94 نسبت به مدت یاد شده در سال 93 مثبت می باشد.

مدیر عامل منطقه ویژ ه  با اشاره به  شاخص های کمی این مجموعه از جمله زیرساخت ها گفت:  اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی با ظرفیت 12 میلیون تن ، آب شیرین کن ها ، سیستم مکانیزه تخلیه واگن ، آماده سازی سایت توسعه ، استاندارد سازی الگوهای زیست محیطی، تمدید گواهینامه های ایزو از موسسات بین المللی در پنج سال اخیر ، آموزش نیروی انسانی کارآمد و موفقیت شرکتهای مستقر در کسب بازارهای هدف موجب شده تا صاحبان سرمایه و صنعت در دو بعد( تولید وصادرات ) در این منطقه موفق باشند.

وی  با اشاره به میزان صادرات در منطقه افزود: این موفقیتها متاثر از جذب سرمایه گذاری های جدید،جاری شدن فرهنگ بومی سازی ، تقویت منابع انسانی و پیاده سازی مدل های مدیریت در فرآیند استاندارها است و خانواده منطقه ویژه خلیج فارس می کوشد با بهره مندی از دانش مجامع علمی کشور و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک مسیر تولید و چالش ها فرا روی آن را شناسایی و نسبت به ارتقای ارائه خدمت تا حصول نتیجه و ثبت مدلهای آماری برای جلب سرمایه گذاری به جهت تحقق اهداف بلند مدت و رونق اقتصاد استان  وکشور لحظه ای درنگ نخواهد کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز