رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تاکید کرد؛

تبدیل جزیره کیش به مرکز سرمایه گذاری های بین المللی و پل ارتباطی ایران وکشورهای خارجی

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۰۹:۰۹:۲۵
کد خبر: ۳۶۰۵۹۳
تبدیل جزیره کیش به مرکز سرمایه گذاری های بین المللی و پل ارتباطی ایران وکشورهای خارجی
رضا پدیدار گفت: جزیره کیش بهترین گزینه برای ایجاد مرکز سرمایه گذاری های بین المللی و پل ارتباطی ایران و کشورهای خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت شامگاه دوشنبه 21 دی در مراسم گشایش دوازدهمین  نمایشگاه بین المللی انرژی در کیش گفت: در شرایط پسا تحریم، عزم ملی استفاده بهینه از پتانسیل های داخلی و گذر از ناهمواری ها و مشکلات توسعه کشور را میسر می کند.

 وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی جزیره کیش وامکانات استاندارد و زیرساختهای لازم در این منطقه برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشورافزود: برای شتاب بخشیدن به روند توسعه کشور، جزیره کیش می تواند به مرکز مبادلات فناوری های پیشرفته صنعت نفت تبدیل شده و پل ارتباطی سرزمین اصلی با کشورهای خارجی باشد.

پدیدار با اشاره به اینکه برگزاری  دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی انرژی در جزیره کیش فرصت ارزشمندی برای تبادل اطلاعات وتکنولوژی، جذب سرمایه گذاری و تسهیل شرایط حضور فعالان و سرمایه گذاران خارجی در کشور است اظهار داشت: با همتی که در مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سراغ داریم این جزیره می تواند به مرکز انتقال تکنولوژی در صنعت نفت تبدیل شود.   

وی با بیان اینکه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت کشور با همکاری 700 شرکت  که از این میان 50 شرکت آن بین المللی بوده و درحوزه نفت و گاز فعال هستند نقش موثری در تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت کشور ایفا کرده است گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش این شرکتها با ایجاد دفاتر نمایندگی در جزیره کیش پایگاه داخلی فعالیت های خود را تقویت کرده اند .

پدیداربا تاکید براشتیاق وزارت نفت برای تعامل گسترده تر با منطقه آزاد کیش در حوزه نفت وگاز از مصوب شدن نمایشگاه انرژی کیش در تقویم نمایشگاهی این وزارتخانه خبر داد و گفت: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت آمادگی دارد تا با ارائه طرح های نوین و محتوا سازی مطابق با استانداردهای نوین و روز آمد نقش موثری در توسعه صنعت نفت کشور ایفا کند.  

وی تصریح کرد: جزیره کیش می تواند به مرکز سرمایه پذیری برای سرزمین اصلی تبدیل شده و به عنوان مهم ترین هاب تکنولوژی و سرمایه گذاری  به رونق اقتصادی کشورکمک کند.

پدیدار مدیریت توسعه محصول را شرط لازم برای دستیابی به مدیریت توسعه در اجرای پروژه ها برشمرد و اظهار داشت: جزیره کیش بهترین مکان دستیابی به مدیریت موفق توسعه، محصول، بهره برداری و ساخت تجهیزات است. 

رییس انجمن سازندگان صنعت نفت کشور با ابراز خشنودی  از توان این انجمن برای ساخت 70 درصد تجهیزات صنعت نفت با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی اظهار داشت : متاسفانه به دلیل عدم زمینه های ارتباطی گسترده و معرفی نکردن توانمندی های داخلی  ما تنها 34 درصد از ظرفیت انجمن استفاده می کنیم و بیش از دو سوم ظرفیت تولیدی ما بدون استفاده مانده است. 

وی با اشاره به سهم اندک  4 درصدی حوزه نفت وگاز در هرم ارزش فعالیتهای اقتصادی کشورگفت: متاسفانه  بیش از 70 درصد این هرم متعلق به  بخش خدمات ، 50 درصد کشاورزی و 21 درصد تولید و صنعت است .

پدیدار با تاکید بر لزوم تغییر سهم حوزه نفت و گاز در هرم ارزش اقتصادی کشور گفت: نمایشگاه انرژی بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی فعالیتهای حوزه نفت و گاز است.    

وی از اشتیاق روزافزون سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت و سرمایه گذاری در ایران خبر داد وگفت: با تلاش دولتمردان و دیپلماسی سیاسی کشورساز و کارهای اجرایی جذب سرمایه گذاری های کلان خارجی نیز محقق خواهد شد.

پدیدار با اشاره به اینکه طبق آمارهای موسسه بین المللی انرژی هزینه تولید نفت در ایران در پایین ترین حد خود نسبت به سایر کشورهای جهان قرار دارد گفت: تنوع محصولات و فراوردههای نفتی، دخایر عظیم نفت و گاز و هزینه پایین تولید نفت در کنار ظرفیت سازی توسعه صنعت نفت، جایگاه کشورمان را در عرصه بازارهای بین المللی انرژی تثبیت می کند.

وی در پایان  ابراز امیدواری کرد پس از دیپلماسی سیاسی کشور، دیپلماسی انرژی جایگاه واقعی خود را بیابد و در دوره های بعدی نمایشگاه انرژی شاهد رونق چشمگیر صنعت نفت در کشور باشیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز