بررسی مسائل و مشکلات روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بندرعباس

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۰۹:۲۰:۱۸
کد خبر: ۳۶۰۶۰۹
بررسی مسائل و مشکلات روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بندرعباس
نشست هم اندیشی روسای اتحادیه های صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، با حضور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت، رئیس اداره اموراصناف و تشکل های صنفی، هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت ضمن تسلیت شهادت آیت الله شیخ نمر ، هدف از برگزاری این نشست را تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی، حمایت از تولید داخلی، بررسی مسائل و مشکلات اصناف، جلوگیری از عرضه قاچاق کالا و عدم تبلیغات کالای خارجی و اجرای برنامه های سال 94 در حوزهای اصناف با همکاری تشکل های صنفی اعلام کرد .

وی مهم ترین برنامه های اجرایی سال 94 در شهرستان بندرعباس را شناسایی و ساماندهی فاقدین پروانه کسب و تداخل صنفی، جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، تشکیل منظم جلسات اتحادیه های صنفی، نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی ، عنوان کرد.

وی افزود: طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب حسب بند ب ماده 101 قانون توسعه پنجم کشور یکی از اولویتهای مهم حوزه اصناف در سال جاری می باشد.

در ادامه عباسی به وضعیت مالیات واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ضمن شناسایی مشکلات در حوزه مالیات خواستار همکاری بیشتر روسای اتحادیه ها در جهت پیگیری و حل مسائل و مشکلات مالیاتی شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اظهار داشت: طبق قانون یکی از وظایف هیات مدیره اتحادیه های صنفی ارائه پیشنهادات در خصوص اصناف تحت پوشش خود می باشد تا با ارائه به اتاق اصناف در کمیسیون نظارت مطرح گردد و تصمیمات لازم جهت رفع موانع اتخاذ گردد.

در پایان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت ضمن تشکر از روسای اتحادیه های صنفی در خصوص حضور و مشارکت در مراسمات گذشته، به منظور هر چه باشکوه تر برگزاری مراسمات ملی و مذهبی به ویژه دهه فجر تاکید کرد.

نظر شما