طی یک عمل نادر در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس؛

تومور مننژیوم چسبیده به نخاع گردن بدون هیچ ضایعه عصبی خارج گردید

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۱:۰۹:۳۳
کد خبر: ۳۶۰۷۰۳
طی یک عمل نادر ، تومور مننژیو م چسبیده به نخاع گردن خانم 60 ساله ای با موفقیت بدون هیچ ضایعه نخاعی خارج گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، جراح مغز و اعصاب مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی در این خصوص گفت:  بیمار خانم 60 ساله ای بود که با کاهش قدرت اندام تحتانی به صورت پیشرونده و اختلال ادراری به این مرکز مراجعه کرده بود.

در بررسی تشخیصی رادیولوژیک و معاینه تشخیصی، تومور نخاعی  اینترا دورال  با چسبندگی شدید به منطقه حساس گردن محرز بود.

رامین رجبی در ادامه گفت: بیمار مذکور  پیش از این به استان های همجوار جهت درمان مراجعه کرده بود اما به دلیل این  که برداشت تومور با ریسک بالای جراحی همراه بوده و احتمال فلج شدن  بیمار پس از عمل وجود داشت تحت عمل جراحی قرار نگرفته بود.

رجبی ضمن بیان این که  با بزرگ شدن اندازه تومور ،  بیمار دچار  کاهش  قدرت اندام ها ی تحتانی به صورت پیشرونده و اختلال ادراری گردیده بود گفت: بیمار  مجددا در این مرکز تحت بررسی های دقیق رادیولوژیک و معاینه بالینی قرار گرفت و در نهایت با توجه به شرایط وخیم و سیر پیشرونده بیماری با تشخیص تومور مننژیوم نخاع گردن پس از اخذ  رضایت شخصی از بیمار تصمیم به عمل جراحی گرفته شد.

این جراح مغز و اعصاب در ادامه ضمن تاکید بر این که  این عمل به لحاظ منطقه ای که تومور قرار گرفته بود و همچنین  چسبندگی تومور به نخاع گردنی ،  از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود گفت طی یک عمل 3 ساعته زیردید  میکروسکوپ  تومور به طور کامل  بدون هیچ ضایعه و نقص عصبی نخاعی خارج و بیمار  به بخش مراقبت های ویژه انتقال یافت.

رجبی در خصوص اندازه تومور گفت :اندازه این تومور که درکانال گردنی و چسبیده به نخاع قرار داشت  حدود 1 در 2 سانت بود که این اندازه برای نخاع گردن بسیار بزرگ محسوب می شود  به نحوی که با تحت فشار قرار دادن نخاع گردنی حرکت اندام های بیمار را مختل کرده بود

وی در خاتمه گفت خوشبختانه روند بهبود بیمار بسیار چشم گیر بود به نحوی که پس از 24 ساعت بعد از عمل بیمار قادر به حرکت اندام های تحتانی  شده  و پس از 3 روز  با حال عمومی مناسب  ترخیص گردید.

نظر شما