مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان؛

راه اندازی سه سایت آبشیرینکن روستایی در شهرستان بندرلنگه

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۱۱:۱۹:۲۸
کد خبر: ۳۶۲۱۵۶
راه اندازی سه سایت آبشیرینکن روستایی در شهرستان بندرلنگه
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در دیدار و بازدید از آبشرینکن های روستایی شهرستان بندرلنگه بر لزوم راه اندازی هر چه سریعتر سه سایت آبشرینکن های روستایی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور عنوان کرد: با احداث و راه اندازی سه سایت آبشیرینکن روستایی  شهرستان بندرلنگه بیش از ۴۰ روستای این شهرستان از آب شیرین و سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

وی در ادامه توضیح داد: آبشیرینکن های مجتمع دژگان، بندر شناس و بندر بوستانه با مشارکت بخش خصوصی همچنین تامین اعتبارات از دو بخش ملی و استانی احداث می شود.

این مقام مسئول در خصوص مختصات پروژه آبشیرینکن مجتمع دژگان گفت: ظرفیت تولید آب این آبشیرینکن ۲۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز که ۳۲ روستای این مجتمع را با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰  نفر تحت پوشش قرار می دهد.

حمزه پور اضافه کرد: این پروژه با هزینه ای معادل ۶ میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی ساخته و تولید آب خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص آبشیرینکن روستای بوستانه نیز بیان کرد: این آبشیرینکن روستای بوستانه را با جمعیت دو هزار و ۶۷۰ نفر با تولید آب ۶۰۰ متر مکعب در طول شبانه روز و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: آبشیرینکن روستای شناس نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی و هزینه ای معادل دو میلیارد تومان در حال ساخت است که با راه اندازی آن ۴ روستای شناس، مولو، خور و یک سایت جمعیتی از آن بهره مند می شوند.

وی با توضیح اینکه میزان تولید آب آبشیرینکن بندر شناس ۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز است عنوان کرد: فروش این آب به روش Boo و قراردادی ۱۵ ساله با سرمایه گذار است.

حمزه پور در پایان با تاکید بر راه اندازی آبشیرینکن های روستایی در شهرستان بندرلنگه که با مشکل کم ابی مواجه است بیان کرد: امیدوارم با تلاش بخش خصوصی هر چه سریعتر این پروژه ها به اتمام رسیده و آب سالم و بهداشتی در اختیار روستایان این مناطق قرار بگیرد

نظر شما