دکتر جادری در گفتگوی خبری سیمای مرکز خلیج فارس:

هرمزگان پس از لغو تحریم ها نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه کشور ایفا می کند/با اجرای برجام صفحه ای جدید در تاریخ ایران گشوده شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۰۷:۲۴:۴۷
کد خبر: ۳۶۲۳۹۲
هرمزگان پس از لغو تحریم ها نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه کشور ایفا می کند/با اجرای برجام صفحه ای جدید در تاریخ ایران گشوده شد
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان پس از لغو تحریم ها می تواند نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه کشور ایفا کند، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان را برای معرفی ظرفیت های این استان آغاز کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری با بیان اینکه با لغو تحریم ها و اجرای برجام صفحه ای جدید در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران گشوده شد، عنوان کرد: هرمزگان پایلوت اقتصاد کشور است و بیش از 68 درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر هرمزگان انجام می شود.

وی ادامه داد: هرمزگان پایتخت صنایع بزرگ، شیلات، مناطق آزاد و حتی با توجه به قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک تنگه هرمز پایتخت نظامی کشور نیز محسوب می شود و اهمیتی ویژه در ایران دارد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم آماده سازی این استان برای دوران پس از لغو تحریم ها، افزود: ظرفیت های هرمزگان می تواند حرکت اقتصادی رو به جلو و پیشرفت و تعالی اقتصادی و حتی امنیتی را برای کشور ایجاد کند.

جادری تصریح کرد: تعداد زیادی از سرمایه گذاران و سفرای کشورهای خارجی به استان هرمزگان سفر کرده اند و افراد زیادی متقاضی سرمایه گذاری در مناطق مختلف این استان هستند و زمینه این پیشرفت استان هرمزگان فراهم است.

وی با بیان اینکه هرمزگان پس از لغو تحریم ها می تواند نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه کشور ایفا کند، اظهار داشت: برنامه ریزی برای برگزاری دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان را برای معرفی ظرفیت های این استان آغاز کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان به ظرفیت های گردشگری استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در دنیا ظرفیت خالی برای جذب گردشگر وجود دارد که به عنوان نمونه 10 میلیون گردشگر کشور روسیه متقاضی سفر به ایران هستند و هرمزگان می تواند بخش زیادی از این گردشگران را جذب کند.

جادری خاطرنشان کرد: برجام شرایط مناسبی را فراهم کرده تا از ظرفیت های خود به خوبی استفاده کنیم و باید تلاش کنیم از بخش های مختلف بهره برداری داشته و اقتصاد این استان و کشور را رونق ببخشیم.

وی گفت: هرمزگان دارای دو ظرفیت مهم در شرق و غرب این استان است که برای هرکدام چندین پروژه مهم ملی تعریف شده است و راه اندازی و تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی از دغدغه های ما برای دوران پس از تحریم است تا کار تخلیه و بارگیری کشتی ها با ظرفیت و سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اولویت ما به روز رسانی بنادر و کشتیرانی هرمزگان است، عنوان کرد: اقتصاد هرمزگان در برنامه ششم با توسعه دریامحور تعریف شده است و در این راستا ظرفیت های این بخش مورد توجه ویژه قرار می گیرند.

جادری با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور ما باید از وابستگی به نفت نجات پیدا کند، بیان داشت: باید به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری گام برداریم و روی اقتصاد مردم محور و خودکفایی کار کنیم.

وی اضافه کرد: هرمزگان ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل دارد و در این راستا تفاهم نامه ای برای ایجاد شهرک های کشاورزی و گلخانه ای در هرمزگان امضا شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بخش خصوصی را نجات دهنده اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مکان امنی برای سرمایه گذاری است و می تواند پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز