نماینده ولی فقیه در هرمزگان؛

زمینه ورود نهج البلاغه در دانشگاه ها فراهم شود

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ - ۰۹:۰۰:۵۳
کد خبر: ۳۶۳۲۴۶
زمینه ورود نهج البلاغه در دانشگاه ها فراهم شود
نماینده ولی فقیه در هرمزگان بر فراهم نمودن زمینه ورود نهج البلاغه در دانشگاه ها، مدارس و منازل تأکید کرد و گفت : تنها چیزی که می تواند جامعه را از فرهنگ شیطانی نجات دهد، نهج البلاغه و فرهنگ علوی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم افتتاحیه موسسه نهج البلاغه هرمزگان با بیان اینکه با علی بودن، زندگی را متحول می کند، اظهار داشت: مطالعه روزانه نهج البلاغه، باعث تحول در زندگی می شود.

وی با اذعان به این که متاسفانه آن گونه که باید نه علی را شناخته ایم و نه نهج البلاغه را، به دیدارش با جرج جرداق مسیحی اشاره کرد و افزود: این اندیشمند مسیحی که ۲۰۰ بار نهج البلاغه را از روی تدبر و تعمق مطالعه کرده بود، گفت: «من معتقدم هیچ کس به اندازه علی(ع)، دموکراسی به معنای واقعی را نه درک و نه به آن عمل کرده است».

آیت الله نعیم آبادی با بیان این که عشق به علی(ع)، عشق به عدالت است، عنوان کرد: بدترین نوع نداشتن، نداشتن در عین داشتن است؛ ما کتاب ارزشمندی همچون نهج البلاغه را داریم ولی آن گونه که باید نتوانسته ایم از برکات آن بهره مند شویم.

وی با ابراز این که هیچ کتابی بعد از قرآن، نمی تواند در کنار نهج البلاغه قرار بگیرد، تصریح کرد: دنیا تشنه صدای علی(ع) است و اگر ما این صدا را نرسانیم در قیامت باید پاسخگو باشیم زیرا پرچم هدایت، امروز در دست ماست و باید برای ترویج فرهنگ علوی به صورت جدی ورود کنیم.

وی راه اندازی مؤسسه نهج البلاغه هرمزگان را امری مبارک و مؤثر دانست و از مسئولان و خیرین خواست این مؤسسه را در راستای ترویج فرهنگ علوی یاری رسانند.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع)، بیان کرد: ائمه هدی(ع) چهره های جهانی و امام و پیشوای بشریت هستند و نباید محدود به شیعه باشند.

در ادامه،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تأکید بر گسترش مؤسسات نهج البلاغه در سراسر استان گفت : هم اکنون هرمزگان دارای بیش از ۹۰۰ کانون فرهنگی – هنری مساجد و ۱۰۰ مؤسسه قرآنی است و توجه به حوزه نهج البلاغه به صورت تخصصی از ضروریاتی است که وجود آن احساس می شد و امیدواریم در روند توسعه و نشر معارف دینی و سیره ائمه معصومین به خوبی ایفای نقش کنند.

علیرضا درویش نژاد عنوان کرد: از اولویت های پیش رو در این حوزه ایجاد مؤسسات نهج البلاغه در سایر شهرستان های استان با کمک دوستداران به فرهنگ دینی و قرآنی می باشد.

در پایان، پیام آیت ا… جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید قرائت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز