سومین نشست فصلی مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۰۹:۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۶۴۷۳۶
سومین نشست فصلی مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، اعضاء هیئت رییسه دانشگاه و مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان با رویکرد بررسی روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بخش های بهداشت و درمان به میزبانی شبکه بهداشت و درمان قشم در جزیره زیبای قشم برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد شکاری قائم مقام و زیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این نشست از مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان خواست عملکرد و برنامه های اجرایی در برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان و همچنین چالش ها و موانع پیش روی در این مسیر ارائه نمایند .

شکاری با اشاره به رشد خوب دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شاخص های مختلف از جمله کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر 5 سال ، حذف مالاریا ، واکسیناسیون ، دندانپزشکی و ... افزود : امیدواریم با همین آهنگ در برنامه تحول نظام سلامت در سال 95 خدمات خوبی به مردم شریف استان ارائه نماییم .

وی با توجه به آب و هوای امسال و مسافر پذیر بودن استان در ایام تعطیلات از مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان خواست مراقبت های لازم را در ایام نوروز مد نظر داشته باشند .

شکاری بر فعالیت مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان در بحث کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر ، ترویج زایمان طبیعی تاکید کرد و ابراز داشت : با توجه به اینکه بیشترین علت مرگ و میر 30 تا 70 ساله مربوط به بیماریهای غیر واگیر از جمله ، قلبی عروقی ، دیابت و ... می باشد ، باید هر چه بیشتر در زمینه کنترل و پیشگیری بیماریهای غیر واگیر فعالیتهای مداخله ای از جمله آموزش و اطلاع رسانی همگانی انجام گیرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد : آمار کاهش سزارین در استان نسبت به کشور بسیار خوب بوده است ؛ و باید مراقب شاخص ها باشیم ، در هر سال کاهش 10 درصد از میزان سزارین نسبت به سال قبل قابل قبول است .

قائم مقام وزیر بهداشت در استان یادآور شد : پایش عملکرد خانه های بهداشت بصورت مستمر و دائم باشد  ؛ در راستای اجرای برنامه تحول در بهداشت تعدادی از مراکز بهداشتی درمانی در استان به بخش خصوصی واگذار شده است و پایش و نظارت این مراکز نیز باید در دستور کار مدیران قرار گیرد .

یحیی میرزاده در ادامه این نشست از همکاری و تعامل مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان در جهت شرکت مستمر در نشستهای مختلف این حوزه تشکر کرد و گفت : در این نشستها به موضوعاتی ازجمله بررسی عملکرد شبکه های بهداشت ، بررسی شاخص های مختلف بهداشتی و همچنین چالش ها و راهکارهای رفع آنان اشاره می شود .

میرزاده افزود : همه مراکز بهداشتی در سطح استان از پزشک برخوردارند که تعداد پزشکان از 147 پزشک در سال 93 به 243 پزشک تا کنون افزایش یافته است ؛ تعداد پرستار و ماما از 120 نفر در شهریور 93 به 179 نفر تا کنون رسیده است ؛ همچنین در میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال شاهد کاهش 18 درصدی می باشیم .

وی اظهار کرد : معاونت بهداشتی استان در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بخش بهداشت اقدام به تعمیر ، تجهیز و راه اندازی کلیه مراکز بهداشتی ، خانه های بهداشت و همچنین جذب نیروی انسانی در این حوزه نموده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز