افزایش ۸۵ درصدی راندمان آبیاری در بخش کشاورزی هرمزگان

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۰:۲۶:۴۹
کد خبر: ۳۶۴۸۱۲
در طی دوسال اخیر 8 هزارو 100 هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده است که این امر باعث صرفه جویی 86/58میلیون متر مکعب آب و افزایش 85درصدی راندمان آب در بخش کشاورزی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: به دلیل محدود بودن منابع آبهای شیرین، حفظ و نگهداری این منابع امری اجتناب ناپذیر است .

ناصر حیدری پوری افزود: احداث شبکه فرعی آبیاری زهکشی، تجهیز ونوسازی اراضی زیرسدهای مخزنی واراضی سنتی، اجرای طرح های کوچک تامین آب و مرمت 11رشته قنات از مهمترین برنامه هایی بوده که در راستای مدیریت مصرف آب انجام شده است.

وی عنوان کرد: در راستای طرح های کوچک تامین آب دو سد خاکی زاکین و زرد شمع با حجم مخزن 2/7میلیون متر مکعب با پیشرفت فیزیکی 43و82درصد در حال اجرا می باشد.

حیدری پوری ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی شبکه فرعی آبیاری وزهکشی دشت جگین با پیشرفت فیزیکی 75درصدی در مساحت 900هکتاری در حال اجرا است.

وی تصریح کرد :در دوسال اخیر عملیات تجهیز ونوسازی اراضی زیرسدهای مخزنی در سطح 400هکتار از شهرستان میناب و 410هکتار از اراضی سنتی  شهرستان های بندرعباس، میناب و رودان اجرا گردیده است.

حیدری پوری در پایان گفت : به دلیل افزایش جمعیت نیاز به مواد غذایی افزایش پیدا کرده است و در نتیجه منظور تولید بیشتر مواد غذایی به همان اندازه فعالیت های کشاورزی گسترش پیداکرده است به همین دلیل توسعه سامانه نوین آبیاری با هدف افزایش تولید ومدیریت مصرف آب،از اولویتهای برنامه های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز