رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

نام امامقلی خان در تاریخ ایران ماندگار است

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۰۹:۰۰:۵۲
کد خبر: ۳۶۵۱۶۴
نام امامقلی خان در تاریخ ایران ماندگار است
رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نام امامقلی خان سردار عهد صفوی به دلیل آزاد سازی جزایر ایرانی خلیج فارس از دست متجاوزان پرتغالی در تاریخ ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرضا دشتی زاده در پنجمین مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی جزیره قشم در محل قلعه پرتغالی های شهر قشم اعلام کرد: مخالفت ایرانیان با حضور بیگانگان ریشه تاریخی دارد و مردم کشورمان همیشه در مقابل متجاوزان با قامتی استوار ایستادگی کرده اند.

وی ادامه داد: پاسداشت افتخار آفرینان این رویداد تاریخی نشان از قدردانی مردم ایران از دلاور مردانی دارد که با قامت استوار در دوره های مختلف در مقابل متجاوزان ایستادگی کردند و به همین منظور محور اصلی برنامه های این مراسم را مضامین میهنی و حماسی تشکیل می دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به حضور جمع زیادی از مردم قشم و میهمانان جزیره در این همایش، گفت: حضور پر شور مردم در این همایش، نشان از علاقمندی ایرانیان نسبت به وقایع مهم تاریخ کشورمان دارد.

امامقلی خان، فرزند الله وردی خان گرجی پس از مرگ پدرش به فرمانروایی ایالت فارس امپراتوری صفوی رسید. از مهم ترین اقدامات او فتح قشم و هرمز و پایان دادن به تسلط117 سالهٔ پرتغالی ها در خلیج فارس است. سالگرد این حماسه تاریخ ساز هر ساله با عنوان «روز ملی خلیج فارس» گرامی داشته می شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز