از آبی خلیج همیشه فارس تا خاکی ماسه های قشم/هنر بومیان پیش روی مرد اول جزیره

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۹:۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۶۵۶۶۱
از آبی خلیج همیشه فارس تا خاکی ماسه های قشم/هنر بومیان پیش روی مرد اول جزیره
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از سه کارگاه آموزش صنایع دستی روستای گورزین، با هنر نقش آفرینی بانوان توانمند این منطقه برگرفته از آبی خلیج فارس تا خاکی ماسه های این جزیره آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا مومنی در این بازدید ها بر استفاده رنگ های مرتبط با المان ها و همچنین طبیعت زیبای قشم در هنر صنایع دستی با هدف معرفی ظرفیت های این منطقه به دیگر نقاط کشور و جهان تاکید کرد.

وی یادآور شد: استفاده از هنر ماندگار صنایع دستی نقش مهمی در فرآیند اقتصاد خانواده ها دارد و تقویت این حوزه علاوه بر ایجاد شادابی و پویایی می تواند فرهنگ کهن این منطقه را نیز در قالب طرح های مختلف به تصویر بکشاند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این بازدید ها بر اهمیت بالا بردن کیفیت محصولات تولید دست بانوان جزیره با هدف صادرات صنایع دستی به کشورهای مختلف از طریق بازاریابی مناسب در شرایط لغو تحریم ها تاکید و این فرصت را برای توسعه فعالیت این صنعت بسیار مهم ارزیابی کرد.

بنا به این گزارش، سه کارگاه آموزشی صنایع دستی پیشرفته شامل گلیم بافی، پارچه بافی و خیاطی به ترتیب با 11، 10 و 13 هنرجو با بودجه اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در روستای گورزین قشم آغاز بکار کرده است.

هنرجویان رشته های یاد شده با گذراندن حدود 150 ساعت آموزش از مهارت لازم برای ایجاد اشتغال و ارائه هنر صنایع دستی پیشرفته برخوردار می شوند.

براساس پیشنهاد مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان قرار است اشتغال بومیان با هدف ایجاد شادابی و پویایی و در نهایت کمک به اقتصاد خانواده ها در آینده نزدیک به کل روستاهای قشم توسعه پیدا کند.

عبدالجواد کمالی مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم نیز از ارائه مدرک دوره های آموزشی به هنرجویان هر حوزه در پایان هر دوره تاکید کرد.

وی اعلام کرد: از برگزیدگان هر دوره به عنوان مربی برای دوره های بعدی آموزش در نقاط مختلف جزیره استفاده خواهد شد.

به گفته کمالی، سایر هنر جویان نیز می توانند با تشکیل کارگاه و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را در رشته های آموزش داده شده ادامه دهند.

جزیره قشم با حدود 120 هزار نفر جمعیت و 65 روستا در جنوب ایران واقع شده و صنایع دستی یکی از مهمترین فعالیت زنان این جزیره می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز