ایدنی خبر داد:

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی از مرز ۵۰ میلیون تن گذشت/ ترانزیت و صادرات نفتی روی خط صعود

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۰۹:۴۰:۴۲
کد خبر: ۳۶۶۱۸۳
جابجایی کالا در بندر شهید رجایی از مرز ۵۰ میلیون تن گذشت/ ترانزیت و صادرات نفتی روی خط صعود
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری 52 میلیون تن انواع کالا و افزایش چشمگیر ترانزیت و صادرات نفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور طی 10 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" ضمن اعلام خبر پهلوگیری 3هزار و 300 فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: طی 10 ماه اخیر، 2 هزار و 525 فروند شناور بالای یکهزار تن و 775 فروند شناور زیر یکهزار تن در اسکله های 40 گانه این بندر پهلو گرفتند.

ایدنی ادامه داد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری یک میلیون و 381 هزار و 400 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی 10 ماهه سال ٩٤، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع 52 میلیون و 379 هزار و 344 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که 32 میلیون و 869هزار و 527 تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 19میلیون و 509 هزار و 817 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 4 میلیون و 948 هزار و 368 تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که 18 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

این مقام مسئول گفت: بیش از 685 هزار و 745 تن انواع فرآورده های نفتی به کشورهای مختلف ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 44 درصد افزایش داشته است.

ایدنی از واردات یک میلیون و 852هزار و 56تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر خلیج فارس(بخش نفتی بندر شهید رجایی) به داخل کشور و کابوتاژ 12 میلیون و 18 هزار و 473 تن از اینگونه کالاها طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 19 میلیون و 304 هزار و 308 تن عنوان کرد.

مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و صنعتی، فلزات، سنگ آهن و صنایع دستی از جمله کالاهای غیرنفتی صادراتی است.

به گفته ایدنی، 7 میلیون و732 هزار و 553 تن از چنین کالاهایی در مدت یاد شده، وارد بندر شهید رجایی شد که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته کاهش 28 درصدی را نشان می دهد.

وی از کابوتاژ بیش از 186 هزار تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ 935 هزار و 854 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی این مدت، 3 میلیون و636 هزار و 850 تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شد.

گفتنی است، نفت کوره، مازوت، مس، گوگرد، مواد معدنی، آهن آلات، روغن خوراکی، ریل ،گندم و گندله آهن از جمله مواد نفتی و غیر نفتی است که در مسیر انتقال از آسیای میانه به اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا از طریق ایران ترانزیت می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز