سعید پور اعلام کرد؛

بزرگترین بندر ایران به دنبال نقش آفرینی بیشتر در دوره پسابرجام/ ساخت ترمینال های تخصصی در دستور کار بندر شهید رجایی

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۰:۳۹:۴۲
کد خبر: ۳۶۶۲۵۸
بزرگترین بندر ایران به دنبال نقش آفرینی بیشتر در دوره پسابرجام/ ساخت ترمینال های تخصصی در دستور کار بندر شهید رجایی
معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه ترمینال های تخصصی از جمله کانتینری، ریلی، غلات، نفتی و مواد معدنی و همچنین ساخت پارک لجستیک خلیج فارس به مساحت 2400 هکتار در بندر شهید رجایی در حال انجام است تا نقش آفرینی این بندر در دوره پسابرجام بیش تر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمد علی اصل سعیدی پور" با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی علاوه بر کالای کانتینری در بخش غیرکانتینری هم فعالیت دارد، گفت: هم اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر حدود 90 میلیون تن است که کالاهای نفتی، کالای عمومی، رو- رو، غلات، مواد معدنی و کالاهای دیگر را شامل می شود.

وی ادامه داد: برای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی تلاش های گسترده ای صورت گرفته است، به گونه ای که حتی در دوره تحریم اقتصادی کشور این بندر از فعالیت دست نکشید و هم اکنون نیز روند رسیدن به هدف نهایی تداوم دارد.

توسعه اراضی بندر شهید رجایی از 2400 به 4800 هکتار

سعیدی پور از افزایش مساحت بندر شهید رجایی از 2400 هکتار به 4800 هکتار با پیگیری های اخیر صورت گرفته توسط سازمان مرکزی و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد و افزود: اتفاقات عملیاتی زیادی در یکسال گذشته رقم خورده که امیدواریم طی دوره پسابرجام نتایج لازم حاصل شود.

ظرفیت کانتینری بندر به 8 میلیون TEU در سال می رسد

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت فعلی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی را 3.3 میلیون TEU کانتینر در سال اعلام کرد و گفت: با تجهیز یال های چپ و راست ترمینال دو  در آینده ای نه چندان دور، ظرفیت کانتینری این بندر به 6 میلیون TEU در سال افزایش می یابد.

به گفته وی، احداث فاز3 ترمینال کانتینری این بندر که در حال حاضر در دست اقدام است، ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری این گونه کالاها را به 8 میلیون TEU در سال ارتقاء خواهد داد.

احداث ترمینال ویژه غلات با سرمایه گذاری بخش خصوصی

این مقام مسئول اضافه کرد: ساخت ترمینال ویژه غلات و احداث یک سیلو  با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی در دستور کار قرار دارد که با بهره برداری از آن، خدمات دهی به کشتی های حامل محموله های گندم پشتیبانی می شود.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به اقدامات صورت گرفته در زون نفتی بندرشهید رجایی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش که با عنوان بندر خلیج فارس شناخته می شود، بیش از 20 شرکت سرمایه گذاری کرده اند و عملکرد آن به بیش از دو میلیون تن ارتقاء یافته است.

ساخت پارک لجستیک خلیج فارس به مساحت 2400 هکتار

سعیدی پور نرم عملیاتی بندر شهید رجایی را در سطح استاندارد جهانی اعلام کرد و اظهار داشت: توسعه ترمینال های ریلی و مواد معدنی بندر و ساخت پارک لجستیک خلیج فارس به مساحت 2400 هکتار در حال انجام است که هر یک مکمل فعالیت دیگر است و با اجرای این طرح ها آمادگی برای نقش آفرینی در دوره پسابرجام بیشتر می شود.

سهم63 درصدی هرمزگان از کل عملیات بنادر کشور

وی با بیان اینکه سه بندر از 11 بندر تجاری اصلی کشور در استان هرمزگان واقع شده است، گفت: این استان در حال حاضر 63 درصد از کل عملیات بنادر کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول یادآور شد: 84 درصد تخلیه و بارگیری کانیتنر و 53 درصد کل عملیات کشور تنها در بندر شهید رجایی انجام می شود.

پشتیبانی 97 درصد سفرهای دریایی کشور در هرمزگان

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان با بیان اینکه 97 درصد سفرهای دریایی کشور با رقم سالانه 13 میلیون نفر- سفر در هرمزگان انجام می شود، اضافه کرد: قابلیت جذب توریسم و ضرورت توسعه گردشگری دریایی با تجهیز بنادر مسافری توسط سازمان بنادر از دیگر قابلیت های هرمزگان با 14 جزیره زیباست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز