معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان:

۸۰ درصد راه های روستایی شهرستان سیریک آسفالت شده است

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۰۹:۰۲:۲۲
کد خبر: ۳۷۰۸۹۱
۸۰ درصد راه های روستایی شهرستان سیریک آسفالت شده است
معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از آسفالت 80 درصد راه های روستایی شهرستان سیریک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد مهدی رضایی در حاشیه بهره برداری از راه روستایی بازگرد با حضور علی رئوفی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان افزود: راه روستایی بازگرد که از محور گونمردی – خور آذینی منشعب می شود 6 کیلومتر طول دارد که برای احداث و آسفالت آن اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 880 میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی، با بهره برداری از این محور علاوه بر برخورداری 111 خانوار روستایی روستای بازگرد از جاده آسفالته مناسب باعث تسهیل در تردد ترافیک عبوری و توسعه روستای مذکور و افزایش ایمنی استفاده کنندگان از مسیر می شود.

رضایی همچنین به پروژه های افتتاح شده در شهرستان سیریک اشاره کرد و ادامه داد، همزمان با دهه مبارک فجر  6 پروژه راه روستایی بطول 28 کیلومتر با ارزش ریالی بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان در حال بهره برداری است که با احداث این راهها 604 خانوار روستایی ساکن در این روستاها از نعمت جاده آسفالته بهره مند می شوند و تاثیر شایانی در توسعه روستاهای مذکور خواهد گذاشت.

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد، با توجه به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید 80 درصد روستاهای این شهرستان از نعمت جاده آسفالته بهره مند شده و تنها 15 روستای فاقد راه آسفالته باقیمانده که یک روستای آن بالای 50 خانوار می باشد.

وی افزود: برای بهره مندی این روستاها از راه مناسب آسفالته  نیاز به احداث 90 کیلومتر راه با مشخصات راه روستایی با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 500 میلیون تومان امی باشد.

رضایی خاطرنشان کرد، در سال 1394 در شهرستان سیریک 12 پروژه احداث راه روستایی بطول کل 45 کیلومتر در دستور کار قرار داشته که تاکنون 31 کیلومتر آن از ابتدای سالجاری به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز تا پایان سال و نیمه اول سال 1395 انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در سال 1394 سه محور مهم روستایی گونمردی – کرتان – خور آذینی و دوراهی سرزه – گرائیک و دوراهی پالور – دودر  در برنامه روکش مجدد و اصلاح نواقص رویه آسفالتی با توجه به قدمت این راهها در دستور کار قرار دارد کهو تا پایان سال حداقل 5 کیلومتر از این مسیرها روکش محدد خواهد شد.

نظر شما