مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان اعلام کرد:

ارائه ۱۸ خدمت متنوع به مردم توسط تامین اجتماعی

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۹:۳۹:۱۸
کد خبر: ۳۷۱۴۰۱
ارائه ۱۸ خدمت متنوع به مردم توسط تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان این سازمان بیمه گر را به عنوان بزرگ ترین نهاد بیمه ای کشور و دومین تولید کننده درمان در کشور دانست و گفت: در این سازمان 18 نوع خدمت متنوع به افراد تحت پوشش ارایه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "سید فاضل حیدری بلوکی" به مناسبت دهه مبارک فجر در برنامه " مردم و مسئولین" رادیو خلیج فارس حاضر شد و به سوالات مخاطبان این برنامه پاسخ گفت.  

وی در اظهاراتش یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها را میزان برخورداری شهروندان آن ها از خدمات تامین اجتماعی دانست و گفت: خوشبختانه در اصل ۲۹ قانون اساسی کشور ایران تعریف کامل و جامعی در خصوص تامین اجتماعی ارایه شده است.

 وی مبنا و اساس سازمان تامین اجتماعی را متکی بر مشارکت همه جانبه با شرکای اجتماعی شامل بیمه شده، کارفرما و دولت عنوان کرد.

حیدری بلوکی ضمن تشریح اهمیت و ضرورت ترسیم چشم انداز برای این سازمان گفت: برای نخستین بار در تاریخ شصت ساله فعالیت سازمان تامین اجتماعی، کتاب برنامه توسعه این سازمان(منطبق با افق چشم انداز ۱۴۰۴ کشور) در کرانه آب های نیلگون خلیج فارس در بندرعباس و با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و استاندار هرمزگان رونمایی شد. 

وی مهم ترین بهش این سند راهبردی را " سرآمدی و پاسخگویی با فرآیندهای هوشمند به مخاطبان" عنوان کرد و گفت: این سازمان بیمه گر اجتماعی به عنوان بزرگ ترین نهاد بیمه ای کشور و دومین تولید کننده درمان در کشور محسوب می شود که 18 نوع خدمت متنوع به افراد تحت پوشش ارایه می کند.

این مقام مسئول از جمعیت ۸۶۸ هزار نفری افراد تحت پوشش این سازمان با ضریب نفوذ ۵۶ درصدی در مجموعه ۱۳شهرستان استان هرمزگان سخن به میان آورد و گفت: تعداد ۱۶ شعبه اصلی و دائم، ۸ شعبه اقماری و ۲ کارگزاری در این استان مشغول خدمت رسانی هستند و پیگیری ها برای اخذ مجوز راه اندازی شعب و کارگزاری های جدید در حال انجام است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شعبه ۴ تامین اجتماعی در مرکز استان با محوریت بندر شهید رجایی در سال ۹۵ راه اندازی می شود تا به صورت تخصصی به صنایع و مجموعه های بزرگ اقتصادی غرب بندرعباس خدمات دهی نماید.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان بدهی های قطعی دستگاه ها، صنایع و شرکت های بزرگ دولتی و غیردولتی این استان بابت حق بیمه کارگران را بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب مطالبات برآوردی سال جاری این رقم به مرز ۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است که تحقق آن نیازمند همکاری مسئولان و تعامل کارفرمایان است.

وی از تشکیل ۱۳۸۵ پرونده مقرری بیمه بیکاری در استان طی سال جاری  خبر داد و بیان کرد: با تعاملات صورت گرفته با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در تلاش هستیم تا بازگشت به کار افراد متقاضی در این رابطه در اولویت باشد.

نظر شما