استاندار هرمزگان در شورای راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان:

تولید ملی و مصرف ملی دو اصل مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند/اقتصاد مقاومتی نقشه راه پیشرفت کشور است

۱۳۹۴/۱۱/۲۱ - ۰۷:۴۵:۳۸
کد خبر: ۳۷۱۷۵۲
تولید ملی و مصرف ملی دو اصل مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند/اقتصاد مقاومتی نقشه راه پیشرفت کشور است
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: تولید ملی و مصرف ملی، دو اصل مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستاست که اقتصاد ما قوی و مقتدرتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نشست شورای راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به سه قوه ابلاغ شده است، اظهار داشت: اجرای این سیاست‌ها به وفاق مردم و مسئولان و مباحث دیگری وابسته است که دولت نیز در این راستا سیاست‌های 24 گانه را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه نتیجه این سیاست‌ها باید بتواند اقتصاد را تقویت و آن را واکسینه کند، اضافه کرد: کاهش وابستگی و تلاش برای خودکفایی نیز از دیگر اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

استاندار هرمزگان افزود: در اسرع وقت باید برنامه اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان را به مرکز ارائه دهیم.

جادری با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاخص‌های عمومی کشور دارای چالش‌هایی شده است، تصریح کرد: در رفاه عمومی، انرژی و سایر بخش‌ها دچار چالش‌های زیادی شدیم که این امر متاثر از اقتصاد تک محصولی است.

وی تاکید کرد: تولید ملی و مصرف ملی، دو اصل مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستاست که اقتصاد ما قوی و مقتدرتر می‌شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: باید برای توسعه عمومی و همه جانبه کشور در تمامی بخش‌ها از ظرفیت های ثروت ملی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: نباید فکر کرد که با سیستم دولتی و بدون تکیه به مردم می‌شود، به اقتصاد مقاومتی رسید.

جادری خواستار توجه هر چه بیشتر به ظرفیت‌های مردمی برای توسعه اقتصادی شد و به سفر اخیر هیئتی از هرمزگان به عمان اشاره و افزود: مازاد درآمد تولید استان هرمزگان می‌تواند کشوری همانند عمان را جواب دهد و اداره کند.

وی افزود: باید اول از همه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نقشه راه برای پیشرفت کشور نگاه داشته باشیم چرا که از منظر ما می‌شود در این راه مشکلات را رفع کرد.

جادری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی واژه‌ای به اندازه کل اقتصاد ایران است، اضافه کرد: اجرای کارآمد این برنامه خواهان برش استانی و اجرای جز به جز آن است.

برش استانی سیاست های اقتصاد مقاومتی باید تهیه و اجرایی شود

صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه 11 برنامه پیرامون اقتصادی مقاومتی به تصویب رسیده است، اظهار داشت: باید در استان برای عملیاتی و نهایی شدن آنها برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: این برنامه‌های مقدمه‌ای برای ورود به برنامه ششم توسعه نیز می‌تواند باشد که بعد از مصوب شدن توسط مجلس به عنوان یکی از اسناد بالادستی مهم تلقی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از سیاست‌های اقتصادی ابلاغی با برش ملی ارسال می‌شود، افزود: وظیفه ماست که به وسیله کارگروه‌های مربوطه برش‌های استانی طرح‌های همانند اقتصاد مقاومتی که حوزه‌های مخلتف و متنوعی دارد، را اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: از امروز مسئله اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار جدی و اساسی است و از تمام مدیران انتظار داریم که به این امر توجه کنند و باید تابع استراتژی‌های مطروحه برای پویایی اقتصاد کشور باشیم.

دریانورد با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های ما توسعه صادرات است، اضافه کرد: این امر بدان معناست که باید بر روی ظرفیت‌های داخلی خود دست بگذاریم و تاکید داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز