داروخانه تخصصی آموزشی شبانه روزی بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز به کار کرد

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۰۹:۳۰:۱۷
کد خبر: ۳۷۳۵۳۸
داروخانه تخصصی آموزشی شبانه روزی بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز به کار کرد
با حضور دکتر محمد شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، دکتر صفا رییس دانشکده داروسازی بندرعباس ، اعضاء هیئت رییه دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه و بیمارستان کودکان داروخانه تخصصی آموزشی بیمارستان کودکان بندرعباس واقع در کلیلنک تخصصی بیمارستان افتتاح شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آئین افتتاح این داروخانه گفت : همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار شاهد افتتاح این داروخانه هستیم ؛ این سومین مرکز تخصصی عرضه و فروش دارو  و تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی و شهر بندرعباس است که با تلاش های دکتر صفا ریاست دانشکده داروسازی و فیروزی مسئول دارو خانه دانشگاه در بیمارستان کودکان بندرعباس راه اندازی شد .

دکتر شکاری افزود: در راستای اهمیت و گسترش رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و سایر رشته های بهداشتی و درمانی در استان شاهد آماده سازی و تجهیز مراکز آموزشی درمانی متعددی در سالهای اخیر  بودیم ؛ هم اکنون با راه اندازی دانشکده داروسازی و پذیرش دانشجو در این دانشکده نخستین دانشجویان ورودی دانشکده با استفاده از این داروخانه در فضایی کاملا مناسب مشغول به آموزش خواهند شد .

دکتر امید صفا رییس دانشکده داروسازی بندرعباس گفت : داروخانه آموزشی بیمارستان کودکان بندرعباس بصورت شبانه روزی و انجام مشاوره دارویی توسط دکتر داروساز اقدام به عرضه دارو و تجهیزات به بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان کودکان می نماید ؛ یکی از مهمترین مراکزی که برای دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است ، داروخانه های آموزشی است ؛ تا بتوانیم هم فضای آموزشی مناسب و هم ارائه خدمت خوب و بهینه به مردم داشته باشیم . 

دکتر صفا اظهار کرد : ما باید جایگاه داروساز را در حلقه درمان فراهم کنیم ، تا در فضایی مناسب فعالیتهای آموزشی خود به انجام برسانند ؛ این داروخانه زمینه ساز حرکت رو به جلو برای تربیت داروسازان و پیشبرد اهداف آموزشی در حوزه داروسازی خواهد بود .

شایان ذکر است: داروخانه آموزشی بیمارستان کودکان با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت ساخت و تجهیز و هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون ریال جهت خرید دارو و تجهیزات راه اندازی شده است .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز