استاندار هرمزگان در اجلاس روسای دانشگاه های برتر و بزرگ کشور:

رسالت دانشگاه تربیت انسان های حکیم است/دانشگاه ها می توانند سکوی پرتابی برای توسعه دریامحور هرمزگان باشند

۱۳۹۴/۱۲/۰۱ - ۰۷:۴۴:۰۴
کد خبر: ۳۷۵۳۷۷
رسالت دانشگاه تربیت انسان های حکیم است/دانشگاه ها می توانند سکوی پرتابی برای توسعه دریامحور هرمزگان باشند
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: هدف از آموختن دانش، تربیت انسان های حکیم است و رسالت دانشگاه باید تربیت انسان های حکیم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در هفتمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر و بزرگ کشور که در پردیس بندرعباس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان هرمزگان، عنوان کرد: این استان دارای صنایع بزرگی همچون فولاد و آلومینیوم، بنادر و شرکت های بزرگ است.

وی ادامه داد: اما با این وجود هرمزگان از محرومیتی تاریخی رنج می برد و در این دولت نیز کار و تلاش زیادی برای رفع این محرومیت ها انجام شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه طرح توسعه سواحل مکران و شهرستان جاسک در شرق هرمزگان در دستور کار قرار دارد، افزود: برنامه های توسعه ای در غرب هرمزگان نیز مد نظر است.

جادری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سلسله مراتب دانش، حکمت آخرین بابی است که تعریف شده است، تصریح کرد: هدف از آموختن دانش، تربیت انسان های حکیم است و رسالت دانشگاه باید تربیت انسان های حکیم باشد تا جامعه را به سمت رستگاری رهنمون سازد و حکمت باب تکمیلی دانش و علم و مرحله نهایی رسیدن به رستگاری است.

وی اظهار داشت: امروز دانشگاه های کشور ما به دلیل توسعه علمی و تحقیقاتی و گام نهادن در مسیر فناوری در دنیا جایگاه خوبی دارند و این مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دانشگاه ها می توانند مبدا تحولات باشند و در هرمزگان نیز دانشگاه ها می توانند سکوی پرتاب توسعه اقتصادی در بخش توسعه دریامحور قرار گیرند و فلسفه وجودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رشته های مرتبط با دریای این دانشگاه در استان نیز تحقق این هدف بسیار مهم است.

جادری با بیان اینکه امروز بیش از 70 موسسه علمی در استان هرمزگان فعال هستند، اضافه کرد: رشته های مرتبط با نیازهای تخصصی استان در دانشگاه های هرمزگان کم است و باید با ایجاد این رشته ها نیاز استان را تامین و بنیه علمی نیروهای ماندگار و بومی این استان را تقویت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز