استاندار هرمزگان در همایش روسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی:

صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان توسط بخش خصوصی اجرایی شود

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۸:۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۷۵۷۶۹
صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان توسط بخش خصوصی اجرایی شود
استاندار هرمزگان گفت: راه توسعه واقعی و پویاسازی بدنه اقتصاد کشور، حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در همایش روسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های استان هرمزگان، اظهار داشت: این استان در کنار تمامی ظرفیت های تجاری و گردشگری و منابع طبیعی دارای بخش کشاورزی پرظرفیتی است که از دید بسیاری در سایر نقاط کشور مغفول مانده و تصور بر این است که این منطقه از کشور منطقه ای خشک و لم یزرع است.

وی در ادامه اضافه کرد: هر چند نظام مهندسی کشاورزی سازمانی نوبنیان تر از سایر بخش های سازمان های مرتبط با کشاورزی است اما تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه راه توسعه واقعی و پویاسازی بدنه اقتصاد کشور، حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی است، افزود: برای پویاسازی و فعال سازی ظرفیت های طبیعی و خدادادی کشور راهی جز اعتماد به بخش خصوصی به طور واقعی نداریم.

جادری با بیان اینکه دولت باید در بخش امنیت و سیاست خارجی نقش آفرین باشد، یادآور شد: منظور از بخش غیردولتی، سازمان های "خصولتی" نیست چرا که امروز سازمان هایی از این دست در کشور وجود دارد که بعضا دارایی هایشان از ده ها دولت نیز بیشتر است که این جرات و توان رقابت را از بخش خصوصی می گیرد که نتیجه آن عدم رشد قابل انتظار از بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه امروز در کشور وجود چنین شرکت هایی در بخش کشت و صنعت فولاد به وضوح دیده می شود، گفت: انتظار این است مسئولان نظام مهندسی کشاورزی در کشور نیز با توجه به دیدگاه های دولت به دنبال مطالبه گری برای نقش آفرینی بیشتر در این حوزه باشند.

استاندار هرمزگان در ادامه به دیگر مزایای فعال سازی حقیقی بخش خصوصی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: به عنوان نمونه طی سفر کاری اخیر مسئولان هرمزگان به بندر خصب عمان مشخص شد که در این کشور به تمامی محصولات کشاورزی تولید هرمزگان نیاز است.

جادری در ادمه از کشور عمان به عنوان دبی جدید منطقه در افق 10 ساله آینده یاد کرد و اظهار داشت: این بخش خصوصی است که می تواند با شناسایی و مدیریت نیازهای چنین کشورهای، محصولات مختلف را روانه بازار کشور عمان کند.

وی به دیگر مزایای تجارت به کشوری همانند عمان  اشاره کرد و افزود: حضور تجار و بازرگانانان ایرانی در این کشور می تواند دستیابی به بازار کشورهای یمن و افریقا را نیز برای ایران آسانتر کند.

وی در پایان یک بار دیگر بر وارد سازی بخش خصوصی و باور این بخش و اعتماد به آن تاکید کرد و گفت: امروز دولت تدبیر و امید نیز تمام توان خود را برای تحقق این امر به کار گرفته و حمایت واقعی از این بخش در دستور کار دولت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز