با حضور استاندار هرمزگان؛

عملیات احداث آب شیرین کن ۶۰۰۰ مترمکعبی شرکت سیمان هرمزگان در بندرخمیر آغاز شد

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۰۷:۲۳:۲۹
کد خبر: ۳۷۶۵۳۹
عملیات احداث آب شیرین کن ۶۰۰۰ مترمکعبی شرکت سیمان هرمزگان در بندرخمیر آغاز شد
عملیات اجرایی احداث آب شیرین کن شش هزار مترمکعبی شرکت سیمان هرمزگان با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان در شهرستان بندرخمیر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آب شیرین کن شش هزار مترمکعبی شرکت سیمان هرمزگان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان و طی مدت 18 ماه احداث خواهد شد.

این آب شیرین کن علاوه بر تامین آب شرکت سیمان هرمزگان، به میزان چهار هزار متر مکعب نیز آب شرب شهر بندرخمیر را تامین خواهد کرد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان در آئین کلنگ زنی این آب شیرین کن با اینکه این طرح به عنوان آبرسانی به شهرستان بندرخمیر محسوب می شود، عنوان کرد: تامین آب شرب همواره یکی از دغدغه های مدیریت استان هرمزگان بوده و میانگین بارش باران در این استان بسیار کم است.

وی ادامه داد: احداث آب شیرین کن شرکت سیمان هرمزگان دغدغه ما برای تامین آب بندرخمیر را در سال های آینده رفع می کند و موجب برداشته شدن فشار از آب کشاورزی در دشت کهورستان این شهرستان می شود.

استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر سالانه 36 میلیون مترمکعب از منابع آب های زیرزمینی از 513 حلقه چاه در شهرستان بندرخمیر برداشت می شود که موجب کاهش سالیانه دو میلیون و 500 هزار مترمکعب از منابع آب زیرزمینی این شهرستان می شود که احداث آب شیرین کن شرکت سیمان موجب توقف برداشت آب از دشت کهورستان و احیای منابع آبی این دشت خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز