معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی تاسیسات گردشگری که در سال ۹۵ بهره برداری شوند

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۰۹:۰۶:۰۳
کد خبر: ۳۸۰۲۵۶
معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی تاسیسات گردشگری که در سال ۹۵ بهره برداری شوند
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: تا سال 1400 معافیت مالیاتی 50 درصدی برای مکان های اقامتی و تاسیسات گردشگری همچنان پا برجاست و تاسیسات جدید گردشگری که در سال 95 به بهره برداری برسند از معافیت مالیاتی 100 درصدی برخوردار می شوند.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسعود سلطانی فر در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش اظهار کرد: سیاست اصلی دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت بخش گردشگری در جهت توسعه فرهنگی، اقتصادی و ایجاد اشتغال است که صدور ویزای فرودگاهی برای گردشگران 190 کشور دنیا، لغو روادید بین ایران و 28 کشور و صدور ویزای الکترونیکی در چند ماه آینده از جمله برنامه های دولت برای توسعه این بخش است.

وی با تاکید بر اینکه از سال 1300 خورشیدی و ساخت نخستین هتل در ایران تا سال 92 از مجموع یک هزار و 100 هتل ساخته شده در ایران تنها 125 هتل چهار و پنج ستاره است، تصریح کرد: برنامه دولت این است که تا 6 سال آینده 125 هتل ساخته و عقب ماندگی در این بخش را جبران کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسعه ناوگان حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی را از دیگر برنامه های دولت در زمینه گسترش صنعت گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: در سفر دکتر روحانی رئیس جمهور به کشور فرانسه قراردادهای خوبی در این زمینه بسته شد و ناوگان هوایی کشورمان نوسازی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور افزایش کیفیت کار نیروی انسانی شاغل در مکان های اقامتی را از برنامه های سازمان میراث فرهنگی برای جذب گردشگر دانست و گفت: در این راستا از ظرفیت های دانشگاهی، آموزشگاهی و سازمان جهانی گردشگری بهره می بریم که در کوتاه مدت با آموزش، سطح کیفی خدمات نیروی انسانی شاغل در این بخش را ارتقا دهیم.

معافیت مالیاتی 100 درصدی برای تاسیسات گردشگری در سال آینده / استفاده 8 هزار میلیارد ریالی از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای گسترش صنعت گردشگری

سلطانی فر ادامه داد: ایجاد دفاتر جذب و اطلاع رسانی گردشگری مقوله پر اهمیتی است که در این راستا 40 کشور را برای جذب گردشگر خارجی مشخص کردیم تا طی 10 سال آینده به اهداف سند چشم انداز در افق 1404 برسیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنامه های این سازمان را بر سه محور گسترش صدور روادید فرودگاهی از جهت زمان، اختصاص هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی و مصوبه 20 روز پیش دولت مبنی بر ایجاد فضای کسب و کار و رفع موانع تولید عنوان کرد و ادامه داد: تا سال 1400 معافیتمالیاتی 50 درصدی برای مکان های اقامتی و تاسیسات گردشگری همچنان پا برجاست و تاسیسات جدید گردشگری که در سال 95 به بهره برداری برسند نیز از معافیتمالیاتی 100 درصدی برخوردار می شوند.

وی با تاکید بر اینکه معافیتمالیاتی در نظر گرفته شده برای حمایت از سرمایه گذاران در صنعت گردشگری است، یادآور شد: تاسیسات گردشگری جدید اگر در مناطق محروم احداث شوند تا 10 سال و در مناطق معمولی نیز تا پنج سال از معافیتمالیاتی برخوردار می شوند.

وی ساماندهی مکانی و زمانی را مهمترین برنامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای جذب گردشگر داخلی عنوان کرد و به ایرنا گفت: از 40 سال گذشته تنها هشت استان کشور مقصد گردشگران داخلی بودند که با ایجاد جاذبه ها و زیرساخت های مناسب اکنون تمامی استان های کشور ظرفیت پذیرش گردشگر را دارند.

سلطانی فر خاطر نشان کرد: گردشگری داخلی به 2 بخش کم ترافیک و پر ترافیک تقسیم می شود که 20 روز اول سال(ایام عید)، 2 ماه مرداد و شهریور و تعطیلات آخر هفته که با اعیاد و مناسبت های خاص ادامه می یابد بخش پر ترافیک گردشگری داخلی است.

وی یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای جذب بیشتر گردشگران داخلی را ایجاد بسته های تشویقی همراه با تخفیف در ایام کم ترافیک( روزهای غیر تعطیل سال) عنوان کرد و گفت: این بسته ها برای اقشاری از مردم به ویژه بازنشستگان در نظر گرفته شده که بتوانند سفرهای خودشان را با استفاده از تسهیلات این بسته های تخفیفی انجام دهند.

سلطانی فر گفت: بسته پیشنهادی ما برای دوره پسا برجام حدود یک هزار و 500 پروژه با سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری است که بنا داریم در اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده از سرمایه گذاران خارجی در این بحث دعوت کنیم که به ایران بیایند تا روند رو به رشد صنعت گردشگری کشورمان را با حرکتی پر شتاب تر ادامه دهیم.

وی در مورد سرمایه گذاری در مناطق آزاد نیز اظهار کرد: سرمایه گذاری خوبی در تمامی مناطق آزاد کشور حتی آنهایی که محور اصلی آنها گردشگری نبوده برای گسترش صنعت گردشگری انجام شده چراکه این مناطق جایگاه ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری در کشور دارند.

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش سه شنبه شب در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح شد.

این نمایشگاه تا 14 اسفند ماه پذیرای بازدید کنندگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز