در دومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛

۴۰۰ اصله نهال در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش غرس شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۰۸:۳۲:۱۰
کد خبر: ۳۸۱۶۴۱
۴۰۰ اصله نهال در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش غرس شد
مجید پور بلیغی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در دومین روز از هفته منابع طبیعی با حضور در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش ضمن تشکر از میزبانی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: اهمیت موضوع درختکاری همین بس که در کشور و در آخرین ماه سال ، یک هفته از ایام سال به موضوع منابع طبیعی و درختکاری اختصاص داده شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، وی گفت: یکی از برنامه ها وسیاست های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، توسعه فضای سبز و درختکاری در محاوط نظامی و انتظامی بوده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: اثرات اکولوژیک این گونه برنامه ها و پروژه ها علاوه بر مکان و فضای کشت شده قطعا  به همین فضاها محدود نخواهد شد .

پوبلیغی افزود: با اشاره به قرار گرفتن منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در غرب شهر بندرعباس و وجود صنایع  بزرگ در غرب شهر، توسعه بیش از پیش فضای سبز و درختکاری اثرات مثبت  زیست محیطی را به همراه خواهد داشت که  همگان باید نسبت به این برنامه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

درادامه این مراسم امیردریا دار رضا عباسی جانشین منطقه یکم نیروی دریایی ارتش ضمن تشکر ازهمکاری و همراهی اداره کل منابع طبیعی دراهدا وکاشت نهال و برگزاری مراسم روز درختکاری  گفت: یکی از شاخص ها و رتبه بندیهای اماکن نظامی موضوع درختکاری و فضای سبز است .

وی در ادامه تصریح کرد: پدافند غیرعامل و اختفا و پناه از ویژگی های درختان می باشد  که این مهم در دستور کار ما قرار گرفته است .

دریادار رضا عباسی با اشاره به الگو بودن کاشت نمادین نهال توسط رهبر معظم انقلاب گفت: این اقدام مقام معظم رهبری به معنای مشارکت همه مردم ومسئولین در خصوص کشت نهال و فرهنگ درختکاری است .

وی گفت: منطقه یکم نیروی دریایی ارتش آمادگی خود را علاوه بر کشت نهال و محاوط نظامی حتی به خارج از اماکن نظامی نیز اعلام نموده  است . وی همچنین آمادگی این مجموعه نظامی را مبنی بر همکاری در خصوص اطفای حریق و امداد رسانی به عرصه های طبیعی اعلام نمود.

دریادار رضا عباسی در پایان این مراسم از آمادگی لازم جهت توسعه فضای سبز در منازل سازمانی نظامی و مدارس خبرداد.

گفتنی است؛ درپایان این مراسم 400اصله نهال در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با حضورجمعی از مسئولان نظامی و منابع طبیعی غرس شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز