مدیرکل دفترحقوقی واملاک وزارت آموزش ‌و پرورش:

۴۵ هزارملک متعلق به آموزش ‌وپرورش صاحب سند شدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۸:۵۶:۵۰
کد خبر: ۳۸۲۱۱۵
۴۵ هزارملک متعلق به آموزش ‌وپرورش صاحب سند شدند
مدیرکل دفترحقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش از اخذ سند برای 40هزارملک متعلق به آموزش و پرورش خبر داد و گفت:دریک بازه زمانی 10ساله این تعداد سند به نام آموزش و پرورش صادرشده است درحالیکه تا پیش ازآن فقط هشت هزارسند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادرشده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون واسعی درگردهمایی روسای ادارات و کارشناسان حقوقی ادارات آموزش و پرورش استان‌ هرمزگان، اظهارکرد: پارسال هدفگذاری صدورهفت هزار سند املاک دردستورکار آموزش و پرورش قرار گرفت که به علت محدودیت منابع مالی مورد نیاز،تعداد سه هزار سند از برنامه پیش بینی شده صادر شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رتبه دوم را دربین دستگاه های اجرایی در اخذ سند مالکیت دارد، خاطرنشان کرد:با بهره گیری از همه ظرفیت ها باید درتحصیل املاک آموزش و پرورش تلاش بیشتری صورت پذیرد چرا که برخی مناطق نشان داده اند که با تلاش و پیگیری واستفاده ازظرفیت ها می توان فراتر از برنامه پیش بینی شده نیز موفقیت کسب کرد.

واسعی همچنین با اشاره به اینکه مستندسازی املاک یکی از وظایف اصلی کارشناسان حقوقی ادارات آموزش و پرورش است،بیان داشت: نکته مهم این است که اگر تنها در اسناد نام آموزش و پرورش به عنوان مالک ذکر شود به معنای احراز مالکیت این سازمان نیست و در اسناد فعلی باید نام دولت به عنوان مالک زمین شناخته شده و بهره‌ برداری آن در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل دفترحقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تثبیت مالکیت دولت ودریافت سند اولویت اول وزارت آموزش و پرورش است و اسناد تعویضی دراولویت های بعدی قرار دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه تحصیل سند مالکیت همواره به عنوان یکی از دغدغه های آموزش و پرورش است، اظهارکرد: اطمینان خاطرازمالکیت املاک درآموزش و پرورش از این حیث اهمیت فراوان دارد که این مجموعه درامر تعلیم و تربیت نیازمند آرامش و دوری ازهرگونه حاشیه است.

علی کرمپورافزود: تاکنون یک هزار و 123 سند مالکیت به نام املاک آموزش و پرورش صادرشده است.وی ادامه داد: باانعقاد قرارداد با ادارات آموزش و پرورش، روند تحصیل اسناد مالکیت املاک آموزش و پرورش شتاب گرفته است بطوریکه امسال 29سند صادرشده است.

وی تحقق اهداف این بخش را در گرو تلاش روزافزون و همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در این راستا با ایجاد مشوق های لازم،انگیزه تلاش در پروسه تحصیل اسناد مالکیت املاک را ایجاد کرده است و از همه ظرفیت ها برای تحقق این مهم بهره خواهد گرفت.

گفتنی است: گردهمایی روسا و کارشناسان حقوقی ادارات آموزش و پرورش استان‌ هرمزگان، با حضور مدیرکل وکارشناسان دفتر حقوقی واملاک وزارت آموزش ‌و پرورش، مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان، مدیرکل آموزش وپرورش و نمایندگان برخی دستگاه های ذیربط در باشگاه فرهنگیان بندرعباس برگزارشد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز