اکرمی مطرح کرد:

لزوم ارتقاء رتبه هرمزگان در پشتیبانی از سوادآموزی

۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۰۷:۴۵:۲۲
کد خبر: ۳۸۲۴۷۵
لزوم ارتقاء رتبه هرمزگان در پشتیبانی از سوادآموزی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: سیاست های تشویقی در ریشه کنی بی سوادی موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در نشست شورای پشتیبانی از سواد آموزی استان هرمزگان با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در سال جاری، بر ارتقاء جایگاه استان در ریشه کنی بیسوادی تاکید کرد و بیان داشت: ریشه کنی بیسوادی نیازمند تعامل بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت های موجود در نیروی انسانی مستقر در استان است.

وی افزود: ایجاد یک پنجره واحد و بانک اطلاعاتی می تواند به ایجاد همگرائی موثر در بین دستگاههای دخیل در امر مبارزه با بی سوادی کمک شایانی داشته باشد.

اکرمی با اشاره به ارتقاء جایگاه استان در ریشه کنی بیسوادی خاطر نشان کرد: ارتقاء رتبه استان در سالجاری از سیزدهم به هفتم حاکی از تلاش مدیران استان برای مبارزه با این پدیده است و امیدواریم این تلاش در سال آینده با برنامه ریزی دقیق و تهیه یک برنامه عملیاتی مدون جایگاه استان را در کاهش بیسوادی در کشور ارتقاء بخشد.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر استفاده از سیاست های تشویقی در امر سوادآموزی گفت: بهره گیری از سیاست های تشویقی میتواند نقش موثری در ریشه کنی بیسوادی در جامعه داشته باشد و این سیاست ها باید مطابق با نیاز جامعه هدف باشد.

شایان ذکر است دوره های سواد آموزی شامل سه دوره سوادآموزی،تحکیم و انتقال است که افراد بیسواد با توجه به شرایط خود می توانند از هرکدام از این دوره ها برای سوادآموزی استفاد کنند.

همچنین برای هریک از مربیان سوادآموزی به ازای آموختن سواد به هر نفر ،مبلغ 7میلیون ریال و برای هر سواد آموز پس از اتمام دوره سوادآموزی مبلغ 1400هزار ریال در نظر گرفته شده است.

نظر شما