مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان؛

فراخوان طرح بزرگ "منابر فاطمی۲"

۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۰۹:۳۴:۳۱
کد خبر: ۳۸۲۵۴۰
فراخوان طرح بزرگ منابر فاطمی۲
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از اعلام فراخوان طرح بزرگ «منابر فاطمی ۲» ویژه دهه دوم فاطمیه در گستره ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی گفت: به مناسبت درپیش بودن دهه فاطمیه، این دبیرخانه به منظور تبیین سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها)، اقدام به طراحی و اجرای طرح بزرگ «منابر فاطمی٢» در سراسر کشور کرده است.

 وی با بیان اینکه فراخوان در دو بخش «عموم» و ویژه «علما، طلاب و سخنوران» اعلام می شود، افزود: ترویج معارف غنی اهل بیت(علیهم السلام) خاصه حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بازخوانی فرهنگ فاطمی و تبیین سیره آن حضرت، حضور پرشور جوانان همراه با شعور در مراسم های فاطمی و تولید محتوا و غنی سازی محتوایی منابر ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

 حجت الاسلام پهلوانی به شرایط عمومی آثار اشاره و عنوان کرد: مستمعین، چکیده سخنرانی هایی که درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) تاکنون شنیده اند و سخنرانان نیز چکیده مطالب ارائه شده در سخنرانی های خود را در قالب فایلWord با فرمت هایdoc,docx حداقل ٢ و حداکثر ٤ صفحهA٤ خلاصه و ارسال شود.

وی با بیان اینکه چکیده ها دارای منابع و ماخذ باشد، قید تاریخ، ساعت ، مکان برگزاری سخنرانی و نام سخنران را ضروری دانست، اضافه کرد: چکیده ها شامل مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری(مختصر، دقیق و واضح) باشد.

 این مقام مسئول، چکیده سخنرانی هایی را که به صورت حضوری شنیده شده اند، دارای امتیاز ویژه دانست و با اشاره به اینکه نوآوری در انتخاب موضوع امتیاز ویژه دارد، گفت:هر نفر می تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال نماید.

 وی افزود: سخنرانی درباره موضوعاتی نظیر؛ نماز از منظر حضرت زهرا(سلام الله علیها)، خانواده از منظر حضرت زهرا(سلام الله علیها)، وظایف زن با توجه به الگوهای رفتاری آن حضرت، حجاب و عفاف فاطمی، اقتصاد مقاومتی(رزق حلال، کار و تلاش، انفاق و....)، از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهند بود.

 پهلوانی اظهار داشت: مشخصات شرکت کنندگان شامل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، سن، تحصیلات، شغل، استان، شهرستان، مسجد، نام سخنران، مکان و زمان سخنرانی، شماره تماس، آدرس دقیق نوشته شود.

 وی افزود: چکیده های  منتخب با نظر هیات داوران در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، آخرین مهلت ارسال آثار را حداکثر تا تاریخ ٣٠/١/٩٥ مصادف با ١٠ رجب المرجب(ولادت با سعادت امام جواد (علیه السلام)) اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه: بندرعباس، بلوار پاسداران، نرسیده به سه راه هتل هما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان هرمزگان یا آدرس اینترنتیmanaberefatemi٩٥@gmail.com ارسال کنند.

 پهلوانی به جوایز در نظر گرفته شده در این طرح اشاره کرد و بیان کرد: نفر برتر هر بخش کمک هزینه عتبات عالیات به مبلغ پنج میلیون ریال، نفر برگزیده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ سه میلیون ریال و نفر منتخب هر بخش نیز ٢ میلیون ریال اهدا می شود، در ضمن به ١٤ نفر نیز که امتیاز مناسبی را کسب کنند با نظر هیات داوران هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

 وی افزود: افراد علاقه مند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ٠٧٦٣٣٥٥٥١٨٥_٠٧٦٣٣٥٥٥١٨٦ تماس حاصل نمایند و یا به آدرسwww.sajjadeh.com مراجعه کنند.

 گفتنی است؛ سال گذشته بیش از ٤٠٠ اثر در اولین طرح بزرگ منابر فاطمی از سراسر کشور در دبیرخانه دریافت شد.

نظر شما