جادری در شورای آموزش و پرورش استان:

آموزش و پرورش عامل اصلی توسعه جوامع است/مدارس اثربخش به عنوان الگو قرار گیرند

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۷:۲۶:۲۶
کد خبر: ۳۸۲۸۷۳
آموزش و پرورش عامل اصلی توسعه جوامع است/مدارس اثربخش به عنوان الگو قرار گیرند
استاندار هرمزگان آموزش و پرورش را عامل اصلی و کلیدی توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جوامع دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان آموزش و پرورش را عامل اصلی و کلیدی توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جوامع دانست و عنوان کرد: کشورهای توسعه یافته در اثر آموزش و پرورش کارآمد پیشرفت کرده اند و بر این اساس آموزش و پرورش از سطح مدرسه تا وزارتخانه نقش حیاتی در پیشبرد و تحقق اهداف کشور دارد.

وی ادامه داد: نقش حساس سازمان های آموزشی تبدیل انسان های خام به انسان های خلاق و آگاه و رشد یافته است و اگر جامعه ای دارای چنین انسان هایی باشد، آموزش و پرورش نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

استاندار هرمزگان افزود: آموزش و پرورش نقش تامین کننده نیروی انسانی در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را بر عهده دارد.

جادری خواستار شناسایی مدارس اثربخش متناسب با شاخص ها شد و تصریح کرد: این مدارس می تواند به عنوان الگو قرار گیرد و امیدواریم با اجرای صحیح برنامه ها اثربخشی را در آموزش و پرورش شاهد باشیم.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز که برای سوق دادن جامعه به سمت جامعه متعالی تلاش می کنند، اظهار داشت: مدیران و دستگاه های اجرایی مختلفی به تقویت آموزش و پرورش کمک می کنند که کار آنها قابل تقدیر است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز شاهد حضور خیل عظیم فرهنگیان در هرمزگان خواهیم بود و امیدواریم امکانات خوبی در اختیار این معلمان قرار گیرد.

398 مدرسه در قالب 3 هزار و 96 کلاس ویژه اسکان فرهنگیان پیش بینی شده است

مدیرکل اموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش پشتوانه محکمی برای پیشبرد برنامه های نهاد تعلیم و تربیت است از تلاشها و حمایت های اعضای این شورا در سال ٩٤قدردانی کرد.

علی کرمپور افزود: تحقق برنامه های هدفگذاری شده از جمله ارتقاء کیفیت شاخص های آموزشی در استان مرهون حمایت های شورای آموزش و پرورش است که با فراهم کردن بستر مناسب جهت راهبری امور،دستاوردهای مطلوبی را برای مجموعه آموزش و پرورش بدنبال داشته است.

وی همچنین گفت:توجه جدی نماینده عالی دولت در استان در جایگاه رییس شورای آموزش و پرورش  و همچنین فرمانداران در شهرستانها به برنامه و اهداف  وتاکید براجرایی شدن مصوبات شورا در موفقیت های اموزش و پرورش نقش مهمی را ایفا کرده است که نمود این مهم در توسعه کلان استان تاثیرمطلوب خود را نشان داده است.

کرمپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سال نو ،به فعالیت های ستاد اسکان فرهنگیان اشاره کرد و گفت:برای نوروز ٩٥در مجموع  17 پایگاه و  398 مدرسه در قالب 3 هزار و 96 کلاس ویژه اسکان فرهنگیان پیش بینی شده و تهمیدات خوبی برای میزبانی شایسته استان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اموزش و پرورش هرمزگان اظهار امیدواری کرد:شورای آموزش و پرورش با نگاه حمایتی خود ، این مجموعه را در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین در سال جدید بیش از پیش یاری نماید.

نظر شما