امام جمعه بندرعباس:

احترام به حقوق دیگران در جامعه یک اصل دینی، اخلاقی و عرفی است

۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۰۷:۴۵:۴۸
کد خبر: ۳۸۳۳۵۱
احترام به حقوق دیگران در جامعه یک اصل دینی، اخلاقی و عرفی است
امام جمعه بندرعباس گفت: انتخابات به پایان رسیده و باید به بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی پایان داد و به حقوق افراد در جامعه احترام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با بیان اینکه احترام به حقوق دیگران در جامعه یک اصل دینی، اخلاقی و عرفی است، اظهار داشت: انتخابات به پایان رسیده و باید به بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی پایان داد و به حقوق افراد احترام گذاشت.

وی گفت: نباید اجازه داد رقابت پس از انتخابات نیز ادامه پیدا کند بلکه باید فضای دوستی و همدلی را در جامعه گسترش داد و تخریب و بی‌اخلاقی دردی از مردم و جامعه دوا نمی‌کند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان ساخت: جامعه به همدلی و همگرایی برای عبور از مشکلات نیاز دارد و تداوم تخریب و بدگویی ظلم به کشور و به دستاوردهای نظام اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان رهبری در تهران، به دیدار اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت مجلس خبرگان در حفظ ثبات و همگرایی در کشور مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب بود و ایشان فرمودند اعضای خبرگان رهبر بعدی را یک رهبر انقلابی انتخاب کنند تا بتواند بر سر آرمان‌های نظام و انقلاب و شهدا استواری کند.

نعیم‌آبادی ادامه داد: دفاع رهبر معظم انقلاب اسلامی از برخی اعضای خبرگان که در ایام برگزاری انتخابات مورد توهین و تخریب قرار گرفته‌بودند نیز نشان داد که بر نقش با ارزش خبرگان و ضرورت وجود اخلاق در جامعه و در همه سطوح تاکید فراوانی دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد: بعضی‌ها عنوان می‌کنند خبرگان جدید طوری تشکیل شده که ولایت فقیه را شورایی کند اما باید بدانند بر اساس قانون اساسی رهبری واحد در جامعه اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و نه تنها قانون چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد بلکه باید بدانیم که وجود رهبری آگاه، هوشیار و صالح برای هدایت مناسب امور در جامعه اسلامی یک ضرورت عقلی است.

وی به هفته منابع طبیعی و ضرورت صیانت از محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: احترام به طبیعت، احترام به آفریده‌های پروردگار است و اگر کسی درختی را قطع کند یا آتش بزند، مانند آن است که شخصیت یک انسان را مورد آسیب قرار داده باشد.

وی افزود: منابع طبیعی سرمایه‌ای با ارزش و متعلق به همه است و به مانند تاریخ یک ملت باید از آن مراقبت کرد تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.

نعیم‌آبادی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز با پیگیری سلسله مباحث مربوط به حریم خانواده در اسلام، اظهار داشت: اهمیت تولد نوزاد در جامعه بر همگان مشخص و مبرهن است و فرزند هدیه‌ای از سوی خداوند به انسان است که باید او را با هر جنسیتی دوست داشت و برای رشد و بالندگی مناسب او بر اساس آموزه‌های اسلام عمل کرد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ازدواج و زادآوری موجب جوان شدن جامعه شده و نیروی انسانی لازم برای پیشرفت و اعتلای جامعه را فراهم می‌آورد و بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه را که نیروی انسانی است، تامین می‌کند.

وی ادامه داد: تربیت صحیح فرزندان و آماده کردن آنها برای نقش پذیری در آینده جامعه یک رسالت بزرگ از سوی اسلام بر دوش والدین است که باید آن را به خوبی ایفا کرد.

نعیم‌آبادی خاطر‌نشان ساخت: ازدواج آسان زیربنای تشکیل پیگیری یک خانواده موثر و سالم است که تحولی در اندیشه انسان ایجاد کرده و سبب تکمیل عقلانیت در وجود انسان می‌شود و والدین باید جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز