استاندار هرمزگان در شورای حفاظت از منابع آب استان:

کنترل و مهار ۵۰۰ میلیون مترمکعب روان آب شیرین در هرمزگان

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۸:۴۷:۴۱
کد خبر: ۳۸۴۲۸۹
کنترل و مهار ۵۰۰ میلیون مترمکعب روان آب شیرین در هرمزگان
استاندار هرمزگان با تاکید بر کنترل و مهار روان آب هایی که در هرمزگان هدر می رود، گفت: نزدیک به 500 میلیون مترمکعب روان آب شیرین در هرمزگان به دریا می ریزد که نیاز است مطالبه ای استانی برای استفاده از این آب برای نجات دشت ها و یا حتی کنترل آن از طریق ایجاد سد داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان، عنوان کرد: وضعیت منابع آب کشاورزی و شرب در هرمزگان مناسب نیست و باید مصوبه و برنامه قابل اعتنایی در سطح ملی داشته باشیم تا این مشکل راحت تر رفع شود.

وی با تاکید بر کنترل و مهار روان آب هایی که در هرمزگان هدر می رود، افزود: نزدیک به 500 میلیون مترمکعب روان آب شیرین در هرمزگان به دریا می ریزد که نیاز است مطالبه ای استانی برای استفاده از این آب برای نجات دشت ها و یا حتی کنترل آن از طریق ایجاد سد داشته باشیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: این روان آب ها به دریا می ریزد و ما مجبوریم با احداث آب شیرین کن از آن استفاده کنیم در حالی که شیرین سازی آب دریا هزینه بیشتری از کنترل این روان آب ها دارد.

جادری خاطرنشان کرد: سال 94 با توجه به خشکسالی، مشکلات زیادی برای تامین آب شرب در استان داشتیم و وظیفه مهمی برای برنامه ریزی تامین آب در سال 95 بر عهده داریم.

وی خواستار توسعه کشت گلخانه ای برای صرفه جویی در مصرف آب در هرمزگان شد و اظهار داشت: باید کشاورزان استان را به این سمت تشویق کنیم و حمایت های فنی و تسهیلاتی نیز از آنان انجام شود چون این کار هم موجب عرضه الگوی کشت جدید و هم جلوگیری از هدر رفت آب و ایجاد اشتغال می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز