سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و بنیاد شهید این استان

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۹:۳۱:۱۳
کد خبر: ۳۸۴۳۱۶
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و بنیاد شهید این استان
تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان در اجرای اسناد بالا دستی و سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سیروس سلطانی نژاد با اعلام این خبر عنوان کرد : تفاهمنامهْ همکاریهای آموزشی بین این اداره کل و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برگزاری دوره های آموزشی، کارآفرینی، دوره های آمادگی شغلی و بویژه مشاغل خانگی مورد نیاز جامعه هدف و به منظور مهارت آموزی خانواده معظم شهدا و ایجاد زمینه اشتغال سالم منعقد شد.

وی اظهار کرد: می توان بر اساس این تفاهمنامه ، اجرای دوره های آموزشی را در جهت سطح ارتقاء معیشت و زندگی جامعه هدف(خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ، آزادگان و سایر ایثارگران و کارکنان شاغل در بنیاد ) از طریق مهارت آموزی بخصوص در مناطق روستایی و عشایری استان انجام داد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، برگزاری دوره های آموزشی صدور گواهینامه ، ارائه کدهای استاندارد آموزشی سازمان به بنیاد با هدف یکپارچه سازی و هماهنگی در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، همکاری در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد برای موسسه فرهنگی ایثار با رعایت آیین نامه ها، اولویت دادن به جامعه هدف در بهره مندی از ظرفیت های مراکز آموزشی دولتی، بیمه مسئولیت مدنی کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش و معرفی آموزشگاههای آزاد واجدالشرایط به بنیاد را از تعهدات این اداره کل نسبت به بنیاد شهید عنوان کرد.

پاکدامن مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: این تفاهمنامه به منظور دستیابی خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران به مهارت های فنی و تخصصی مورد نیاز بازار کار منعقد شد.

پاکدامن نیازسنجی آموزشی، معرفی واجدین شرایط برای شرکت در دوره های آموزشی ،تامین اعتبارات مورد نیاز ،معرفی جامعه هدف و انعقاد قرارداد با آموزشگاههای آزاد در رشته هایی که در بخش دولتی ارائه نمی شود را از تعهدات وی نسبت به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد.

گفتنی است مدت اجرای این تفاهمنامه ،دو سال خواهد بود و قابل تمدید می باشد.

نظر شما