رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

با کمبود نیروی متخصص داروساز در بیمارستان ها و داروخانه های استان هرمزگان مواجه هستیم

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۰۹:۲۴:۴۰
کد خبر: ۳۸۹۶۳۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همایش غذا و دارو دانشگاههای کلان منطقه پنج کشور در استان بوشهر گفت: با کمبود نیروی متخصص داروساز در بیمارستان ها و داروخانه های استان هرمزگان مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همایش غذا و دارو دانشگاههای کلان منطقه پنج کشور در استان بوشهر گفت: با حمایتها و پشتیبانی های دولت تدبیر و امید اقدامهای زیادی در کشور در زمینه بهبود وضعیت دارو انجام گرفته ولی به نظر می رسد در حوزه تجهیزات مصرفی باید ساماندهی بیشتری انجام شود.

وی افزود: در زمینه واردات و صادرات، کالاهای سلامت محور نقش ویژه ای دارند و هنوز علی رغم تمام پیشرفتهایی که در این خصوص داشته ایم ، کمبودها و مشکلاتی وجود دارد.

محمد شکاری یکی از چالشهای پیش روی این استان را با توجه به حجم زیاد ورود کار و استراتژیک بودن منطقه از نظر واردات و صادرات را کمبود نیروی انسانی متخصص و غیر متخصص در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد و افزود : از دیگر مشکلات در زمینه دارو در استان هرمزگان، کمبود نیروی متخصص داروساز در بیمارستان ها و داروخانه ها است.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان تصریح کرد: باید مصرف داروهای شایع در بیماری های مزمن مورد مطالعات دارویی قرار گیرد.

وی خواستار همکاری هرچه بیشتر معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه های کشور با سازمان غذا و دارو در اجرای پروژه های تحقیقات دارویی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تاکید کرد: ضروریست تا آزمایشگاه های موجود در مبادی ورودی گمرکی و مناطق آزاد به آنالیزورهای پیشرفته مجهز شوند تا در رابطه با ورود مواد اولیه وارداتی و همچنین کالاهای سلامت محور نظیر: داروها، مکمل ها و مواد آرایشی و بهداشتی نظارت و دقت بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان سخنرانی خود در این همایش به درصد نسبتا بالای استفاده از سموم در محصولات کشاورزی استان های هرمزگان، بوشهر و مناطقی از استان فارس اشاره کرد و گفت : لازم است این موضوع توسط سازمان جهاد کشاورزی بطور جدی پیگیری شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز