مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر؛

۲ میلیون تن کالا از بنادر باهنر صادر شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۱۲:۳۸:۳۳
کد خبر: ۳۹۰۷۳۷
۲ میلیون تن کالا از بنادر باهنر صادر شد
مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بیش از دو میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی طی 12 ماه سال 94 در این بندر خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمد محسنی" ضمن ارایه گزارشی از عملکرد 12 ماهه سال 94 اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، گفت: طی این مدت، جابجایی یک میلیون و 535 هزار و 918 تن کالای غیرنفتی و 488 هزار و 438 تن کالای نفتی به انجام رسید که در بخش نفتی 31 درصد افزایش در این فعالیت ها به ثبت رسید.

وی افزود:  58 هزار و 650 تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که نسبت به سال گذشته 69 درصد کاهش داشته است.

به گفته محسنی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر خاطرنشان کرد: طی سال 94، یک میلیون و 282 هزار و 861 تن کالاهای غیر نفتی و 135 هزار و 112 تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش کالاهای نفتی افزایش 218 درصدی به ثبت رسید.

این مقام مسئول مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی را از جمله کالاهای صادراتی دانست که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر شده است.

محسنی گفت: همچنین طی دوزاده ماهه سال گذشته، 614 TEU کانتینر یخچالی به کشور امارات متحده عربی صادر شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان اضافه کرد: 3 هزار و 675 فروند شناور نیز در این بندر  پهلو گرفتند که در بخش شناورهای بالای یک هزار تن، 9 درصد افزایش به ثبت رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 94 در بندر شهید باهنر هرمزگان 392 هزار و 363 راس دام زنده نیز توسط 677 فروند لنج به کشور عمان صادر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز