مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛

حضور ۸۰ درصدی جوانان هرمزگانی در مراسم معنوی اعتکاف

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۸:۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۹۱۵۲۵
حضور ۸۰ درصدی جوانان هرمزگانی در مراسم معنوی اعتکاف
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به حضور ۸۰ درصدی جوانان این استان در مراسم معنوی اعتکاف، این ایام را فرصتی مناسب برای توبه و خود‌سازی معرفی‌ کرد که انسان مسیر درست را انتخاب و از این فرصت به نحو احسن استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدشکرالله زندوی در پنجاه و سومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در بندرعباس، دین اسلام را جوهره تمام ادیان الهی عنوان‌کرد و اظهار داشت: این دین مبین به صورت جامع و کامل نسبت به دیگر ادیان ظهور پیدا کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام مانند دیگر ادیان الهی از عقاید، احکام و اخلاق تشکیل شده است بیان‌داشت: دین روشنگر اسلام در هر مقطعی از زمان، جاذبه‌هایی برای اقشار مختلف دارد که باید به بهترین نحو استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، مناسبت‌های مذهبی را فرصت بسیار خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ دینی دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در این مناسبت‌ها در جهت گسترش فرهنگ دینی تلاش کنند و از آن به عنوان یک فرصت طلایی بهترین بهره را ببرند.

حجت‌الاسلام زندوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعضا از فرصت‌های نابی همچون اعتکاف به خوبی استفاده نمی‌شود گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید از این فرصت‌ها در جهت تحقق اهداف فرهنگی دینی استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از ایام البیض به عنوان فرصتی مناسب و تاثیرگذار برای معتکفان یاد کرد و افزود: استقبال چشمگیر مردم از مناسبت‌های مذهبی نظیر ایام‌البیض نشان‌دهنده طینت پاک افراد و ارتباط با معنویات است.

وی با اشاره به حضور 80 درصدی جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، این ایام را فرصتی مناسب برای توبه و خود‌سازی معرفی‌کرد که انسان مسیر درست را انتخاب و از این فرصت به نحو احسن استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام زندوی ضمن تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ویژه ایام اعتکاف، اعزام مبلغ، مداح و قاری را از جمله این برنامه‌ها نام برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام در فضای مجازی از طریق برنامه تلگرام خبر داد و گفت: سعی می‌شود تا در این فرصت باقی مانده و با هدف تسهیل در روند نام‌نویسی از معتکفان، این امر محقق شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکیدکرد: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان متولی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیست بلکه نقش هماهنگ کننده و نظارتی ایفا می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز