آیت‌الله نعیم‌آبادی؛

جایگاه ثبت احوال باید به مردم شناسانده شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۹:۲۵:۳۳
کد خبر: ۳۹۱۵۸۹
جایگاه ثبت احوال باید به مردم شناسانده شود
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه ثبت احوال از نهادهای مهم و اساسی در زندگی مردم به شمار می‌رود، گفت: متاسفانه آنگونه که باید جامعه و عامه مردم با جایگاه و اهمیت کار این نهاد آشنایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آیت‌الله نعیم آبادی در دیدار با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال و مدیر کل ثبت احوال هرمزگان، با اشاره به حلول ماه رجب اظهار داشت: در ماه رجب رحمت و بخشش الهی از ماه‌های دیگر بیشتر است که امیدواریم نعمت‌ها و رحمت‌های بارش الهی بیش از پیش شامل حال ما نیز شود.

وی با اشاره به اعمال و شاخص‌های این ماه افزود: باید بتوانیم از امتیازات این ماه نهایت استفاده را ببریم تا در آخرت وقتی که رجبیون فرا خوانده می‌شوند دستمان پر باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه دل و قلب انسان در ترویج و بروز خوبی‌ها و یا بدی‌ها مهترین عنصر در ساختن فرد و جامعه به شمار می‌رود،‌ گفت: اگر دروازه دلمان درست باشد تمام امور درست و اگر دل نادرست باشد سایر امور نیز همانطور خواهد بود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اهمیت کار سازمان ثبت احوال در جامعه افزود: برخی از دستگاه‌ها و نهادها با تمامی اهمیت، جایگاهشان آنگونه که باید برای مردم شناخته شده نیست.

وی افزود: این امر به دلیل عدم معرفی کافی این گونه دستگاه‌ها و کار آنها برای جامعه است که ثبت احوال نیز جز این دستگاه‌هاست.

امام جمعه بندرعباس افزود: هر فرد در بدو تولد تا وفات سر و کارش با ثبت احوال است که این امر نشان از مهم بودن ثبت احوال دارد.

علیرضا آوایی معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در ادامه با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و نهادها به ارشادات روحانیت همواره نیازمند هستند، اظهار امیدواری کرد مجموعه ثبت احوال نیز بتواند با تاسی از بیانات و ارشادات روحانیت و اسلام، به نظام بیش از پیش خدمت کند.

مهدی عسکری زاده مدیر کل ثبت احوال هرمزگان نیز با بیان اینکه ثبت احوال استان در سال‌های اخیر بیشترین رشد را ثبت به موقع ولادت و وفات داشته است، اظهار داشت: در بعد کارت ملی هوشمند نیز استان، پس از اجرای طرح پایلوت کارت هوشمند ملی که از استان‌های برتر و پیشرو لقب گرفت تاکنون 94 پایگاه را برای دریافت تقاضاها تجهیز کرده‌ که در سال جاری نیز چندین پایگاه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعد دهگردشی نیز وضعیت خوبی در استان برقرار شده است، افزود: 62 هزار سند راکد در استان داشته‌ایم که زودتر از وقت مقرر این اسناد در استان تعیین تکلیف شده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اظهار داشت: ثبت احوال استان در شاخص‌های ملی و استانی در سال‌های اخیر جزو برترین ها بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز