معاون آموزش متوسطه آموزش و پرروش هرمزگان خبرداد:

آموزش و پرورش هرمزگان رتبه دوم کشوری در توازن بین رشته ای را کسب کرد

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۹:۴۵:۳۳
کد خبر: ۳۹۱۶۱۹
آموزش و پرورش هرمزگان رتبه دوم کشوری در توازن بین رشته ای را کسب کرد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه توسعه رشته انسانی درآموزش متوسطه یک راهبرد هدفگذاری شده است ازکسب رتبه دوم کشوری آموزش و پرورش هرمزگان درتوازن بین رشته ای خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، موسی دادی زاده در همایش مدیران مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی متوسطه اول سراسر استان افزود: یکی از محورهای توسعه رشته انسانی توجه به درس اقتصاد است چرا که این مهم به عنوان یکی از مهمترین الزامات زندگی امروزه باید درمتن آموزشهای نظام تعلیم وتربیت باشد.

وی ادامه داد: استان هرمزگان به عنوان استان با شناسه اقتصادی ظرفیت های پرشماری درعرصه اقتصاد دارد که استفاده از این ظرفیت می تواند در توسعه اشتغال و کاربردی کردن رشته های تحصیلی بسیارموثرباشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان خاطرنشان کرد: علاوه بر زیرساخت های بزرگ صنعتی دراستان که تمرکزآن درغرب بندرعباس مشهود است وهمچنین بسیاری ازصنایع خرد ، مباحث مختلفی از جمله اکوتوریسم، گرشگری ، کشاورزی و صنایع تبدیلی و همچنین صنایع مرتبط با شیلات از دیگر محورهای اقتصادی در استان است.

وی اضافه کرد: لذا با نظربه اینکه درقانون برنامه پنجم سهم رشته های انسانی به 37درصد رسیده است توجه ویژه به درس اقتصاد با توجه به بسترهای موجود دراستان زمینه سازایجاد دبیرخانه کشوری راهبردی درس اقتصاد و اختصاص پایگاه آن درهرمزگان شده است که می طلبد از این ظرفیت حداکثر استفاده را داشته باشیم .

دادی زاده در ادامه با اشاره به جزییات همایش مدیران مدارس نمونه دولتی وشبانه روزی متوسطه اول سراسراستان خاطرنشان کرد: تبیین برنامه های کیفیت بخشی مدارس شبانه روزی و نمونه دولتی، سبد غذایی،استفاده بهینه از امکانات شبانه روزی و فرصت های موجود و تشکیل قرائت خانه های درمدارس شبانه روزی، مجمع خیرین علمی، نظارت بالینی وهدایت تحصیلی و توازن بین رشته ای از جمله  محورهای مورد بحث و بررسی در این همایش بود که با حضور معاونین پشتیبانی، فرهنگی و پرورشی و کارشناس مسوول بودجه و همچنین کارشناسان آموزش متوسطه پیگیری شد.

دادی زاده درپایان یادآورشد: در راستای برنامه های عملیاتی تخصصی دبیرخانه راهبری کشوری درس اقتصاد همایش کشوری کارشناسان مسوولان گروههای آموزشی با حضور شیرزاد کارشناس مسوول گروههای آموزشی دفترمتوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در محل باشگاه شماره یک بندرعباس برگزارشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز