معاون فرماندار بندرلنگه:

کمیته تخصصی اشتغال توسط بخش خصوصی تشکیل شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۹:۵۴:۰۱
کد خبر: ۳۹۲۷۲۹
کمیته تخصصی اشتغال توسط بخش خصوصی تشکیل شود
معاون عمرانی و توسعه فرمانداری بندرلنگه گفت: کمیته تخصصی زیرمجموعه کارگروه اشتغال باید با ورود بخش خصوصی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم فرهادی‌نیا" در جمع اعضای کارگروه اشتغال این شهرستان، اظهار داشت: باید یک بازنگری بر کار این کمیته در سال‌های گذشته داشته باشیم و بر محور برنامه و بازنگری مجدد عمل کنیم.

وی با بیان اینکه یک مرکز یا یک گروه برای موضوع اشتغال ایجاد شود و با کار کارشناسی موانع و مشکلات سد راه را برطرف کنند، افزود: برداشتن بسیاری از این موانع در اختیار ما نیست و بحث نظارتی و پیگیری در این خصوص بسیار مهم است.

معاون عمران و توسعه فرمانداری بندرلنگه گفت: سعی داریم با تنظیم یک برنامه ۱۰ ساله همراه با مطالعه، آمار افراد جویای کار حتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با مشارکت مراکز موجود در استان و برگزاری این‌گونه جلسات در کارگروه اشتغال، مشکلات را تا حدودی برطرف کنیم.

فرهادی اضافه کرد: درخواست ما از دبیر کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان این است که یک کمیته تخصصی زیرمجموعه کارگروه اشتغال شهرستان تشکیل شود و بخش خصوصی را نیز در این کمیته ورود دهند تا به اشتغال‌زایی کمک کند.

وی بیان داشت: با کوچک شدن دولت، باید بخش خصوصی ورود پیدا کند و آن‌ها بهتر می‌توانند سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد نمایند.

معاون عمران و توسعه فرمانداری بستک خاطر نشان کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی در این شهرستان وجود دارد ولی شناخته شده نیست و گاها صدور مجوزها برای استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری طولانی می‌شود و این موضوع در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی و پیشنهاد داده شود که صدور مجوزها در اختیار شهرستان‌ها قرار گیرد و بروکراسی اداری در این زمینه کمتر شود.

فرهادی با اشاره به بارور کردن اقتصاد در روستاها با مشارکت مردم گفت: بعنوان یک پیشنهاد، صنایع و کارگاههای کوچک را بیشتر از بزرگ ترجیح دهیم  و آن‌ها را توسعه و حمایت کنیم و با حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی و مشورت‌دادن به آن‌ها باعث رونق اقتصاد شویم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز