یک اتفاق کم نظیر در هرمزگان؛

مشارکت اهالی روستاهای گیاهدان ،لافت و رمکان قشم در احداث مدارس خیری

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۰۷:۵۹:۴۳
کد خبر: ۳۹۳۱۶۶
مشارکت اهالی روستاهای گیاهدان ،لافت و رمکان قشم در احداث مدارس خیری
عملیات اجرایی چند پروژه خیری در روستاهای گیاهدان ،لافت و رمکان قشم آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، باحضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ادارات کل آموزش وپرورش ونوسازی مدارس استان، مدیر آموزش و پرورش، امام جمعه اهل سنت، معتمدین و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان قشم عملیات اجرایی چند پروژه خیری در روستاهای گیاهدان، لافت و رمکان قشم آغاز شد. از نکات قابل تحسین ،مشارکت همه اهالی در احداث فضاهای موردنیاز آموزشی است . اتفاقی که در مناطق کشور کم نظیر است .

با مشارکت اهالی روستای گیاهدان عملیات اجرایی دبیرستان 10کلاسه و سالن چند منظوره آغاز شد

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه قاسم بهمن زاده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با تجلیل از مشارکت خیرین گفت : این اتفاق که همه اهالی در احداث فضاهای آموزشی مورد نیاز همکاری داشته باشند ، یک اتفاق بدیع است که امیدواریم فرهنگ خیری در سایر مناطق استان نیز با الگو گیری از این اقدام توسعه یابد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان  افزود : دبیرستان 10کلاسه روستای گیاهدان 1600متر مربع فضای آموزشی خواهد داشت که در سه طبقه احداث می گردد . این فضا شامل محیط آموزشی ، محیط اداری ، آزمایشگاه ، کتابخانه و کارگاه خواهد بود . که در زمینی به مساحت 2000متر مربع احداث می شود

اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان متعهد شد نسبت به احداث دیوار ومحوطه و سرویس بهداشتی و  تامین تجهیز ات آموزشی  اقدام نماید . پیش بینی می شود در جهت احداث این فضای آموزشی 23میلیارد ریال هزینه شود .

همچنین عملیات اجرایی سالن چند منظوره روستای گیاهدان در مدرسه شیخان به مساحت 280متر مربع آغاز شد . این پروژه نیز با مشارکت اهالی روستای گیاهدان به انجام  خواهد رسید  .

اهالی رمکان قشم 6کلاس درس تحویل آموزش و پرورش دادند

قاسم بهمن زاده در ادامه از افتتاح 6کلاس درس در سه واحد آموزشی روستای رمکان خبر داد و گفت : با توجه به نیاز این آموزشگاهها به توسعه کلاس درس ، اهالی در اقدامی خیرخواهانه و در راستای تامین فضای آموزشی 6کلاس درس را با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال آماده و در اختیار دانش آموزان قرار دادند .

 طنین فرهنگ خیری در بندر لافت

بندر لافت از جمله مهمترین خشکی های خلیج فارس، با پیشینه تاریخی دارای بافت معماری و ساخت و سازهای گرمسیری هستند.

لافت شهر بادگیر های برافراشته و زیبای گرمسیری است. در آنجا پیوند آسمان و زمین و یگانگی رنگ زرین معماری و بادگیر های انبوه آن به پهنه های وسیع و بی کران آسمان، زیبایی معماری را دوچندان کرده است و مردمانش نیز با دلی به پهنای آسمان کریمانه حرکت خیری خود را با تامین فضاهای آموزشی آغاز کردند .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان  اظهار داشت : عملیات اجرایی دوکلاس درس و یک باب آزمایشگاه در آموزشگاه علامه طباطبایی لافت با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان و معتمدین محلی آغاز شد .

همچنین عملیات اجرایی  توسعه 2کلاس درس در دبستان پسرانه لافت تحت نظارت اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان نیز آغاز شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز