امام جمعه قشم:

ایران متولی اسلام حقیقی در جهان است

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۷:۴۹:۰۳
کد خبر: ۳۹۳۶۷۸
ایران متولی اسلام حقیقی در جهان است
امام جمعه شهرستان قشم از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد و متولی اصلی اسلام حقیقی در جهان نام برد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در نخستین جلسه نشست شورای سیاستگذاری بخش حفظ چهل حدیث جشنواره رضوی در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: امروز دنیا تشنه و نیازمند معارف اهل بین عصمت و طهارت (ع) است و ایران متولی اسلام ناب محمدی (ص) در جهان است.

وی با اعلام اینکه دنیای استکبار برای خشن نشان دادن چهره اسلام تلاش مضاعفی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: اسلام حقیقی با رفتارهای انحرافی و خشن که به نام اسلام از سوی کشورهای استکباری برنامه ریزی می شود، به شدت مخالف است.

امام جمعه شهرستان قشم با اظهار خرسندی از برگزاری جشنواره رضوی با محوریت حفظ چهل حدیث در این جزیره گفت: در تعیین محتوای این جشنواره باید به جایگاه اقشار مختلف مردم در سنین مختلف توجه ویژه شود تا همگان از برکات این اقدام مهم فرهنگی بهره مند شوند.

 وی اظهار کرد: بیان معارف در کنار حفظ احادیث و رویکرد دقیق در انتخاب احادیث با نگاه به سبک زندگی اسلامی، حقوق اجتماعی و شهروندی برای تقویت کانون خانواده و تربیت هرچه بهتر نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار گفت: آثار تربیتی این جشنواره باید در جامعه نمود پیدا کند و برای موفقیت هرچه بیشتر در برگزاری موفق این اقدام مهم فرهنگی باید همه دستگاه های و نهادهای قشم مشارکت کنند.

حجت الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری رئیس هیات علمی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در این نشست گفت: بنیاد امام رضا (ع) طی 14 سال فعالیت خود به یک شجره ریشه دار و تنومند با هدف تربیت نسل جوان کشور و خارج از کشور تبدیل شده است.

وی اعلام کرد: بیش از یک هزار و 800 روایت از امام رضا (ع) در اختیار داریم که نقش مهم و تاثیرگذاری برای ارتقای معرفت و خودسازی بشریت دارد.

فقیه اسفندیاری با اعلام اینکه امام رضا (ع) به کل بشریت تعلق دارد و نمی توان این امام بزرگوار را مصادره کرد، گفت: معارف و اندیشه های امام رضا (ع) را باید در قالب های مختلف از جمله در جشنواره حفظ احادیث به همه گروه های هدف در ایران و جهان بشناسانیم.

نخستین جلسه نشست شورای سیاستگذاری جشنواره رضوی در قشم با حضور رئیس، معاون و یکی از اعضای هیات علمی بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، سید مهدی موسوی اجاق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام احمد غلامی مدیر تبیلغات اسلامی شهرستان قشم و جمع دیگری از مسئولان این شهرستان در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

نظر شما