استاندار هرمزگان در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان:

اولویت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در قالب ۹۸ طرح مشخص شده است

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۷:۳۶:۴۰
کد خبر: ۳۹۴۱۸۵
اولویت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در قالب ۹۸ طرح مشخص شده است
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: اولویت های سرمایه گذاری در هرمزگان در قالب 98 طرح در بخش های مختلف اقتصادی مشخص و از طریق سایت سرمایه گذاری استان و همچنین با انتشار کتابی در همایش سرمایه گذاری معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان با بیان اینکه با تلاش های دولت تدبیر و امید، صلح خواهی و امنیت طلبی ایرانیان بر جهانیان اثبات و فضای گفتگو، جایگزین التهاب و تنش شده است، عنوان کرد: شرایط جدید، فصل نوینی برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری موفق اولین همایش سرمایه گذاری هرمزگان در اسفند 93 منجر به انعقاد 31 تفاهم نامه با سرمایه گذاران داخلی و خارجی شد و بر این اساس تصمیم گرفتیم دومین همایش را نیز برگزار کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به تاریخ فعالیت های تجارت و بازرگانی در هرمزگان، افزود: اهمیت استراتژیک هرمزگان بر همه اثبات شده و موقعیت حساس جغرافیایی استان و تسلط بر شاهراه حیاتی تنگه هرمز از ویژگی های منحصر به فرد این استان است.

جادری تصریح کرد: وجود تاسیسات و صنایع مهم و ظرفیت های خدادادی موجب شده هرمزگان به دروازه اقتصادی کشور شهرت یابد که از جمله آن ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت با بهره گیری از چهار نوع شبکه حمل و نقلی است.

وی اظهار داشت: وجود بنادر شهید رجایی و باهنر و بندرلنگه و چهار فرودگاه بین المللی در استان هرمزگان، موجب شده این استان نیمی از ظرفیت های صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص دهد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه ظرفیت های صنایع، انرژی، شیلات و آبزی پروری، جاذبه های گردشگری و مناطق آزاد و اقتصادی در هرمزگان را تشریح کرد.

جادری خاطرنشان کرد: اولویت های سرمایه گذاری در هرمزگان در قالب 98 طرح در بخش های مختلف اقتصادی مشخص و از طریق سایت سرمایه گذاری استان و همچنین با انتشار کتابی در همایش سرمایه گذاری معرفی شده است.

وی اضافه کرد: هرمزگان در سال 93 رتبه نخست کشوری در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی را کسب کرد و در سال گذشته نیز این استان تسهیلاتی معادل هفت هزار و 352 میلیارد تومان را از این صندوق برای پروژه های سرمایه گذاری دریافت کرد.

استاندار هرمزگان از توجه ویژه به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همجوار در هرمزگان خبر داد و گفت: سال گذشته برای نخستین بار نمایشگاه توانمندی های هرمزگان در کشور عمان برگزار و تفاهم نامه هایی در این راستا منعقد شد و برگزاری جلسات با هیئت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی از جمله دیگر اقدامات بوده است.

جادری از حمایت و تشویق سرمایه گذاران در هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: طبق قانون تمامی ریسک های سرمایه گذاران از طرف دولت در ایران بیمه می شود و قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران مزایای بسیار زیادی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز