مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبرداد:

ثبت ترابری بیش از ۱۴ میلیون نفر سفر دریایی

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۹:۳۴:۴۲
کد خبر: ۳۹۴۲۸۵
ثبت ترابری بیش از ۱۴ میلیون نفر سفر دریایی
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سال 94 بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس، از تخلیه و بارگیری حدود 8 میلیون تن انواع کالا و ترابری 14.6 میلیون نفر- سفر دریایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "سید باقر موسوی" ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم طی دوازده ماهه سال 94 در بخش های کالا و مسافر گفت: در سال گذشته، 7 میلیون و 853 هزار و 987 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی ضمن اشاره به جابجایی 245 هزار تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره افزود: 87 هزار و 183 تن کالا صادراتی و 157 هزار و 533 تن محموله های وارداتی طی این مدت صورت گرفته است که در بخش واردات 79 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خاطرنشان کرد: عمده محموله های وارداتی مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و لوازم الکتریکی، لوازم خودرو و ... بوده است.

موسوی به فعالیت های مسافری اشاره کرد و اظهار داشت: طی دوازده سال 94، ترابری 14میلیون و 654 هزار و 5 نفرسفر در بنادر قشم با رشد 6 درصدی به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول گفت: طی سال گذشته، جابجایی دو میلیون و 195 هزار و 712 دستگاه خودرو از طریق بنادر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 2 درصدی داشته است.

وی در همین رابطه گفت: در این مدت، تردد 85 هزار و 260 فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که نسبت به سال 93، 2 درصد افزایش دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین از تخلیه و بارگیری 13هزار و 450 TEU کانتینر در سال 94 در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

وی اضافه کرد: سال گذشته، 9 هزار و 95 تن ترانشیپ کالا نیز در بنادر جزیره قشم به انجام رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز