استاندار هرمزگان در مراسم تجلیل از جانبازان و خانواده های شهیدان مبارزه با قاچاق:

جانبازان تجسم عینی ایثار و از خود گذشتگی هستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۷:۲۸:۳۰
کد خبر: ۳۹۶۵۹۸
جانبازان تجسم عینی ایثار و از خود گذشتگی هستند
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: شهدا جان خود را تقدیم می کنند تا حق را از باطل تشخیص دهیم و خون تازه ای که با شهادت به جامعه وارد می شود، حیات جدیدی به جامعه می بخشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در مراسم تجلیل از جانبازان و خانواده های شهیدان مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان، عنوان کرد: شهادت تقدیم کردن جان در راه خدا برای رستگاری است و طبق آنچه که در قرآن کریم آمده کسی که در راه خدا شهید می شود نمی میرد بلکه در پیشگاه خداوند متعال رزق و روزی دارد.

وی ادامه داد: شهدا جان خود را تقدیم می کنند تا حق را از باطل تشخیص دهیم و خون تازه ای که با شهادت به جامعه وارد می شود، حیات جدیدی به جامعه می بخشد.

استاندار هرمزگان به نهضت عاشورا اشاره کرد و افزود: شهادت امام حسین (ع) و یارانش موجب احیا و زنده ماندن دین اسلام شد.

جادری با بیان اینکه در قرآن در خصوص شهادت مطالب زیادی مطرح شده است، تصریح کرد: در روایات از امام صادق (ع) نقل شده که با شرافت ترین مرگ، شهادت در راه خداوند است.

وی گفت: براساس تعالیم دین اسلام هرکس در هر شغلی به نیت خدمت به مردم کار کند و در این راه جان خود را از دست بدهد، شهید محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به شهادت باید خود را از حصار مادی خارج کنیم، اظهار داشت: افراد مادی به دنبال حساب و کتاب مادی خود در دنیا هستند اما افرادی که شهید می شوند با خدا معامله می کنند.

جادری با اشاره به دستاوردهایی که انسان از شهادت به دست می آورد، خاطرنشان کرد: شهید از مقام ولایت تا پای جان اطاعت می کند و خدامحوری را انتخاب و از خود گذشتگی و ایثار می کند و زیر بار ظلم نمی رود و صبر و استقامت دارد و درجه مجاهد را در دنیا و آخرت کسب می کند و شهدا در روز قیامت دارای درجه شفاعت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه جانبازان مجاهدان در راه خدا هستند، گفت: جانبازان تجسم عینی ایثار و مردانگی و از خود گذشتگی هستند که دستور خدا و فرمان ولی امر خود را انجام دادند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برای خانواده های شهدا باید صبر و زندگی حضرت زینب (س) الگو باشد تا خون شهید در جامعه تزریق و این حرکت ایثار و شهادت را استمرار ببخشد.

جادری در ادامه با اشاره به پدیده قاچاق در هرمزگان، تصریح کرد: 400 هزار نفر از مردم این استان در روستاهای ساحلی زندگی می کنند و نیازمند شغل و تامین معیشت هستند و باید با اصلاح قوانین به آنها کمک کنیم تا تجارت قانونی داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید با سرباندها و قاچاقچیان اصلی که سازمان یافته کار می کنند برخورد جدی شود اما برای تامین معیشت مردم ساحل نشین نیز باید چاره اندیشی کنیم و راه درست این کار اصلاح قوانین و ارائه راهکارهای جدید است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: هرمزگان 11 درصد از شهدا و 13 درصد از جانبازان مبارزه با قاچاق در کشور را به خود اختصاص داده و این شهدا و جانبازان برای نجات جامعه فداکاری کرده اند.

همچنین عزیزالله کناری دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به پیگیری های استاندار هرمزگان برای تامین معیشت ساحل نشینان، عنوان کرد: سال گذشته مجوز صادرات دام در استان اخذ شد و همچنین در سال جاری نیز سهمیه صادرات سوخت به ساحل نشینان هرمزگان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: فعال سازی گمرکات تجاری در سواحل استان و همچنین مجوز کالای ملوانی نیز از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

در این مراسم از جانبازان و خانواده های شهیدان مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

نظر شما