رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم؛

حضور ۵۱۰ نفر در آئین اعتکاف امسال قشم

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۷:۳۱:۲۸
کد خبر: ۳۹۶۵۹۹
حضور ۵۱۰ نفر در آئین اعتکاف امسال قشم
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم از شرکت 510 نفر از مردم این شهرستان در آئین اعتکاف امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان٬ حجت الاسلام احمد غلامی افزود: آمار یاد شده در مقایسه با آئین اعتکاف سال گذشته حدود 1.4 برابر شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هشت مسجد شهرستان قشم میزبان آئین عبادی اعتکاف است، گفت: از نکات بارز آئین اعتکاف امسال حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و برخی مسئولان شهرستانی در این آئین است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم حضور پررنگ نوجوانان و جوانان را از ویژگی های بارز آئین اعتکاف امسال این شهرستان ارزیابی و اظهار کرد: امسال برنامه های متنوع فرهنگی همچون گفتمان های دینی، حلقه های معرفتی، مشاوره، پرسش و پاسخ و مسابقات نیز در کنار آئین اعتکاف برگزار می شود.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: اعتکاف یک حرکت فرهنگی و معنوی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است و باید این فرهنگ در جامعه تبلیغ و حمایت شود.

وی ادامه داد: در این چارچوب باید کارهای فرهنگی تقویت و آئین های دینی و مذهبی با رونق بیشتری برگزار شود تا جامعه صالح تری داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نیاز امروز جامعه تربیت نیروی انقلابی و مصمم است و تحقق این مهم در گرو حمایت از فعالان حوزه های فرهنگی است.

هرساله از سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب آئین معنوی و مذهبی اعتکاف با حضور اقشار مختلف مردم اعم از زنان و مردان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود. 

در این آیین کسانی که معتکف می شوند، به انجام عبادت و گرفتن روزه در مساجد اقدام می کنند و در روزهای اعتکاف مگر در مواقع ضروری، از مسجد خارج نمی شوند. 

شهرستان قشم شامل جزایر هرمز، هنگام، لارک و قشم با یکهزار و 725 کیلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعیت در فاصله 20 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز