معاون استاندار هرمزگان؛

متولیان حوزه سلامت توجه داشته باشند، امنیت غذایی و سلامت شهروندان قابل اغماض نیست

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۸:۲۴:۴۰
کد خبر: ۳۹۶۶۲۲
متولیان حوزه سلامت توجه داشته باشند، امنیت غذایی و سلامت شهروندان قابل اغماض نیست
علیرضا پاکدامن معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب در جلسه پیگیری و ساماندهی کشتارگاه شهر میناب گفت: امنیت غذایی مردم قابل اغماض و اهمال نیست و بایستی توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در میناب، جلسه پیگیری مشکلات کشتارگاه شهر میناب و بررسی احداث کشتارگاه جدید شهر میناب با حضور جانباز مدیرکل دامپزشکی استان برگزار گردید.

معاون استاندار هرمزگان در ابتدا با بیان اینکه : توجه به بهداشت و امنیت غذایی یکی از شاخص های مهم در ارزیابی سلامت و پویایی هر جامعه ای می باشد و بایستی این موضوع مورد توجه متولیان حوزه بهداشت باشد که امنیت غذایی و سلامت شهروندان قابل اغماض نیست.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در ادامه اظهار داشت : شهرستان میناب بواسطه پتانسیل های ویژه خود بعنوان قطب کشاورزی و دامپروری استان و جنوب کشور بوده که وجود بزرگترین بازار فروش دام کشور که در روزهای پنجشنبه دایر می باشد خود تایید کننده این موضوع می باشد .

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیتهایی که در حوزه پرورش دام در شهرستان وجود دارد، ایجاد یک کشتارگاه صنعتی و صنایع تبدیلی جانبی می تواند یک فرصت مهم برای ایجاد مرکز بزرگ تولید و فرآوری و توزیع محصولات گوشتی در جنوب کشور باشد.

پاکدامن با اشاره به اینکه ساماندهی بازار بزرگ دام میناب بعنوان یک ظرفیت مهم اقتصادی و همچنین احداث کشتارگاه در شهرستان میناب از مواردی است که مورد تاکید اینجانب بوده است ، گفت : با رایزنی های انجام شده تاکنون دو سرمایه گذار در این حوزه را جذب و آنها را برای کسب مجوزهای لازم به نهادهای ذیربط معرفی کرده ایم و امیدواریم بزودی شاهد احداث کشتارگاه صنعتی میناب باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه : جایگاه بازار دام شهر میناب با توجه به جانمایی نامناسب در سطح شهر میناب باعث مشکلات مختلف بهداشتی و ترافیکی در روزهای پنجشنبه شده بود که با برنامه ریزی های انجام شده مدیریت شهری  و مجموعه شورای بهداشت شهرستان ،بازار مذکور تا زمان احداث یک بازار متناسب با استاندارهای لازم به مکانی دیگری جا به جا شده است .

محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه شهرستان میناب بعنوان یکی از مراکز جمعیتی استان هرمزگان دارای ظرفیت خوبی در حوزه دام و طیور می باشد که نوسازی و ایجاد زیرساختهای لازم در این حوزه یکی از اولویت هایی است که بایستی توجه ویژه به ان داشته باشیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه کشتارگاه فعلی شهر میناب بواسطه رشد ساخت و سازها در محدوده شهری قرار گرفته است و امیدواریم با رایزنی های انجام شده بزودی شاهد احداث و بهره برداری از کشتارگاه جدید میناب متناسب با استاندارهای لازم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز