باهدف محرومیت‌زدایی علمی؛

خوابگاه‌های دانش‌آموزی احیاء می‌گردد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۹:۲۰
کد خبر: ۳۹۶۶۶۸
خوابگاه‌های دانش‌آموزی احیاء می‌گردد
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس از احیای خوابگاه‌های دانش‌آموزی در سال جاری، باهدف ایجاد شرایط مناسب تحصیل برای دانش آموزان مستعد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، محمد قویدل در جلسه شورای معاونین مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس ضمن اشاره به اینکه تعداد هفت خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق تخت، قلعه قاضی، شمیل و جلابی دایر هستند اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده تعداد دو خوابگاه برای دانش آموزان دختر و یک خوابگاه پسران با ظرفیت قریب به 250 نفر در آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس دایر می‌گردد.

وی افزود: 20 درصد از سهمیه این خوابگاه‌ها مختص دانش آموزان روستایی است که به گفته وی احیاء دوباره خوابگاه‌های دانش‌آموزی باهدف فراهم آوردن شرایط مناسب برای تحصیل دانش آموزان مستعد روستایی صورت می‌گیرد.

قویدل عوامل و موانعی مانند نبودن راه‌های ارتباطی مناسب، یکسان نبودن زمینه تحصیل در شرایط اقلیمی و جغرافیایی، کمبود نیروی انسانی و برخی مشکلات اقتصادی در احیاء دوباره خوابگاه‌های دانش‌آموزی نقش بسزایی داشتند.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس با اشاره به اینکه خوابگاه‌های دانش‌آموزی نقش مهمی در محرومیت‌زدایی علمی و فرهنگی در جامعه خصوصاً در مناطق روستایی ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان مستعد رشته‌های مختلف متوسطه دوم می‌توانند تا 14 اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به ثبت‌نام در مدارس نمونه و شرکت در آزمون این مدارس از خوابگاه‌های دانش‌آموزی سطح شهر بندرعباس استفاده نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز