ویژه ‌برنامه‌های هفته کارگر در هرمزگان اعلام شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۲۰:۱۷
کد خبر: ۳۹۶۶۷۹
ویژه ‌برنامه‌های هفته کارگر در هرمزگان اعلام شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از برگزاری بیش از 40 برنامه متنوع و مختلف به مناسبت هفته کارگر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "سلیمی" در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته کارگر در استان هرمزگان با مشارکت کارگران و مجتمع‌های صنعتی استان در نظر گرفته شده که با محوریت کارخانجات و صنایع برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزای مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطوح مختلف میان کارگران واحدهای صنعتی، شرکت‌ها و کارخانجات، برگزاری جشنواره تجلیل از کارگران نمونه استان، دیدار با آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از واحدهای کارگری و تجلیل از کارگران در محل فعالیت آنها و دیدار با خانواده شهداء از جمله برنامه‌های مهم هفته کارگر در استان هرمزگان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز کارآفرینی استان و تجلیل از واحد نمونه و معرفی دستاوردهای فراوان ایجاد کانون‌های کارآفرینی در ایجاد اشتغال در جامعه و کمک به اقشار مختلف، عطر افشانی گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از سوی کارگران از جمله دیگر برنامه‌های هفته کارگر به‌شمار می‌رود.

سلیمی همچنین به اهمیت نقش جامعه کارگری در استان هرمزگان و توسعه صنعتی این استان اشاره کرد و گفت: وضعیت صنعتی استان و افق روشن آن در همه ابعاد اقتصادی سبب افزایش نقش جامعه کارگری در جامعه شده و برگزاری مطلوب برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت و مشارکت کارگران و واحدهای آنها موجب تقویت امید در میان آنها و خانواده‌هایشان می‌شود.

وی، فعالیت دو هزار و 615 تعاونی در سطح استان هرمزگان را نشانه نقش پررنگ بخش تعاون در این استان دانست و ادامه داد: در مجموع یک میلیون و 166 هزار نفر در این تعاونی‌ها عضویت دارند و از ناحیه تشکیل این تعاونی‌ها قریب به 64 هزار نفر مشغول کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه عملکرد این تعاونی‌ها را در بخش‌های گوناگون و با اهمیت عنوان کرد و گفت: حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل و جابجایی بار، دام و طیور و شیلات از جمله حوزه‌های مورد فعالیت تعاونی‌های هرمزگان است که نقش مهمی در تامین نیازهای داخلی و ارائه خدمات راهبردی به کشور دارند.

پرداخت چهارهزارمیلیارد ریال ازمعوقه های کارگران پروژه های عمرانی دستگاه های دولتی

وی در ادامه بیان داشت: پرداخت چهارهزارمیلیارد ریال ازمعوقه های کارگران پروژه های عمرانی دستگاه های دولتی با پیگیری های صورت گرفته و با تلاش کمیسیون فرعی کارگری هرمزگان که بخش کارگران پروژه های عمرانی را بیشتر پوشش می دهد ، صورت گرفت.

وی افزود: علت تاخیر در پرداخت حقوق این افراد روند طولانی است که دستگاه های اجرایی برای دریافت اعتبارپروژه های عمرانی خود از دولت دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد : جامعه کارگری این استان با جمعیت برابر با 870 هزارنفرافزون بر 56 درصد جمعیت هرمزگان را تشکیل می دهد که شامل بیمه شده اصلی ، تبعی و مستمری بگیر است.

سلیمی بیان کرد: افزون بر 300 هزار نفر از جمعیت یاد شده کارگر محسوب می شوند که در 26 هزار کارگاه بزرگ ، متوسط و کوچک استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ اشتغال موجود کارگران هرمزگان در سال گذشته اقدام های مختلفی انجام شد، افزود: کارگروه تثبیت و رفع موانع تولید با برگزاری 50  جلسه زمینه تثبیت اشتغال یکهزار و 407 نفر و ایجاد 621 شغل جدید شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: همچنین اقدام های این کار گروه منجر افزایش 220 تنی تولید ماهیانه و 500 میلیارد ریال نیز افزایش در حجم سرمایه گذاری استان شود.

سلیمی اشاره کرد : همچنین سال گذشته یک هزار و 320 میلیارد و 910 میلیون ریال برای بخش مشاغل خُرد و خانگی استان اختصاص یافت که 65 درصد آن جذب شد که با بهره چهار درصد به افراد متقاضی ارائه و زمینه اشتغال چهار هزار و 486 نفر را فراهم کرد.

وی ابراز داشت: بیشتراین اعتبارها به صورت کم بهره و قرض الحسنه توزیع شد که زمینه اشتغال شش هزار و 500 نفر را فراهم کرد و فرد جویای کارعلاقه مند به فعالیت در این زمینه می تواند با دریافت این تسهیلات برای خود اشتغال زایی کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز