منتخب مردم هرمزگان در مجلس:

نگرانی روستائیان در خصوص تأمین آب و برق حل شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۵۸:۱۱
کد خبر: ۳۹۶۷۲۶
نگرانی روستائیان در خصوص تأمین آب و برق حل شود
نماینده منتخب مردم هرمزگان درمجلس گفت: رفع نگرانی روستائیان درخصوص تأمین آب وبرق باید از طرف دولت به صورت جدی دردستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، احمد مرادی در جمع مدیرکل، معاونان و مدیران شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان، با بیان اینکه انتظارات مردم در روستاها به ویژه در بحث مسکن باید جدی گرفته شود، اظهارداشت: اگر دولت در بخش مسکن روستاها و تأمین امکانات اولیه اهتمام ویژه ای داشته باشد می توان به کاهش مهاجرت به شهرها امیدوار بود که این امر سبب کاهش مشکلات اقتصادی می شود.

وی با بیان اینکه  مقاوم سازی مسکن روستایی نیاز پایه وسرمایه کشور است که باید در اولویت قرار گرفته و به صورت جدی و اصولی به آن پرداخته شود، تصریح کرد: باید با بهسازی و مقاوم سازی روستاها و توسعه زیر ساخت های تولیدی و اشتغال، این مناطق را به کانون های مولد و تولید ثروت تبدیل کرد.

مرادی با اشاره به اینکه باید شرایط رفاهی و زندگی در روستاها به گونه ای باشد که سیر مهاجرت معکوس از شهر به روستا قوت گیرد، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه های حمایتی باید با رعایت حقوق و احترام آحاد مردم به خصوص اقشار کم درآمد و محروم جامعه در راستای ارایه خدمات ارزشمند و ماندگار بیش از پیش تلاش کنند.

نماینده منتخب مردم هرمزگان اضافه کرد: رفتار با مردم باید بر پایه اخلاق باشد و تکریم انسانی در دستور کار قرار بگیرد و باید به گونه ای رفتار شود که هزینه ساخت و ساز در روستاها کاهش یابد و قیمت زمین به گونه ای باشد که مردم توان خرید آن را داشته باشند.

مرادی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان بسیار خلاقی در روستاهای زندگی می کنند که در صورت توجه ویژه مسئولان می توان از آنان در راستای توسعه و بالندگی روستاها استفاده کرد، بیان کرد: مسئولان به خصوص مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در روستاها حضور پیدا کنند و مشکلات و کمبودهای مردم را شناسایی و برای رفع آن مشکلات تدبیر کنند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله ششم توسعه کمک به مردم و منفعت نگری شهروندان در نظر گرفته شود، اضافه کرد: باید ساز و کاری ایجاد کنیم که مردم دچار زحمت نشوند و احساس نارضایتی نداشته باشند و در واقع نگاه و حرکت به سمت مردم باشد.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال اقدام و عمل قرار داریم در این زمینه اقدام و عمل درست این است که قانون را در جایی که تفسیرپذیر است به نفع مردم تفسیر کنیم چراکه در برخی مواقع تار و پود زندگی مردم به تصمیم ما برمی‌گردد.

وی در پایان با بیان اینکه ساخت و سازها باید به نفع مردم باشد نه سودجویان، اضافه کرد: باید پیشگیری‌های لازم را از قبل انجام دهیم تا هزینه‌ای برای دوباره‌کاری ندهیم، اگر با برنامه‌ریزی حرکت کنیم آن‌وقت حرکت روبه جلویی خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز