استاندار هرمزگان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

برش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان تدوین شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۸:۳۳:۲۶
کد خبر: ۳۹۷۱۰۰
برش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان تدوین شود
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه برش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان باید تهیه شود، گفت: از این پس از دستگاه های اجرایی استان می خواهیم تا اقدامات خود برای اجرای برش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان در سال جاری، عنوان کرد: با وجود کمبود منابع اعتباری در سال گذشته، با جهت گیری های مناسب موفقیت های مناسبی از جمله افزایش بهره برداری از پروژه های عمرانی در استان هرمزگان حاصل شد که این موفقیت ها نشان دهنده انسجام و تلاش مدیران استان و هماهنگی خوب با وزارتخانه ها بوده است.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز کار بسیاری داریم و باید عزم خود را جزم کنیم و با همت مضاعف بتوانیم در سال 95 پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه شورای برنامه ریزی نقش موثری در توسعه و عمران استان دارد، تصریح کرد: در این شورا اعتبارات توزیع و راهکارها و برنامه ها تدوین می شود و جلسات شورای برنامه ریزی استان و شهرستان ها حلال مشکلات استان است و هرچه این شورا فعال تر باشد به توسعه استان و اجرای برنامه های مناسب، کمک می شود.

جادری افزود: در نظر داریم از مسئولان و صاحب نظران و اساتید نیز برای حضور در این شورا دعوت کنیم تا در این شورا که اتاق فکر استان است راهکار و نظرات مناسب را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی در سال 95 دارای اولویت است، اظهار داشت: 88 پروژه اولویت دار توسط قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور در بخش های مختلف مصوب شده است و دستگاه های اجرایی متناظر در استان ها مسئولیت اجرای این برنامه ها را بر عهده دارند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه برش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در هرمزگان باید تهیه شود، اضافه کرد: از این پس از دستگاه های اجرایی استان می خواهیم تا اقدامات خود برای اجرای برش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند.

جادری از اولویت های مهم سال 95 را رونق و فعال سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال دانست و بیان داشت: انتظار داریم این واحدها فعال و طرح هایی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند به بهره برداری برسند و دستگاه ها نسبت به احصا مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه فعال باید اقدام کنند.

وی میزان موفقیت در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را ملاک ارزیابی کار مدیران در استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار شده وابستگی ما به نفت کاهش یابد و باید به سمت خلق درآمدهای جدید برویم تا بتوانیم برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: از برنامه های پیش بینی شده رسیدن به نرخ متوسط رشد اقتصادی هشت درصد است و نیاز است دستگاه های مسئول بدنه کارشناسی سازمان خود را تقویت کنند و بخش های خصوصی مرتبط با کار خود را همراه و جذب کنند.

جادری بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده در طرح واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: این طرح به عنوان یک ضرورت مطرح است و به اقتصاد مقاومتی نیز کمک می کند و بار پروژه های نیمه تمام باید از دوش دولت برداشته شود و بهترین راه استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی است.

وی برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: باید تفاهم نامه های منعقد شده در این همایش عملیاتی شود و از فرصت جذب سرمایه گذاری بهترین استفاده را داشته باشیم.

استاندار هرمزگان همچنین خواستار افزایش بهره وری شد و عنوان کرد: با افزایش بهره وری بهترین کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز