مدیر تعاون روستایی هرمزگان:

خریداری ۱۰ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی هرمزگان

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۹۷۱۸۳
خریداری ۱۰ هزار تن گندم توسط تعاون روستایی هرمزگان
مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه برداشت گندم در بیشتر مناطق هرمزگان آغاز شده است از خرید تضمینی ۱۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم در حاجی آباد با اشاره به اینکه برداشت گندم در بیشتر مناطق هرمزگان آغاز شده است اظهار کرد: خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی در هرمزگان آغاز و مراکز خرید در 6 شهرستان این استان فعال شده است.

اسدپور با بیان اینکه نرخ خرید گندم در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم نیز 13 هزار و 68 ریال تعیین شده است.

وی افزود: هم اکنون 10 مرکز برای خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی در استان هرمزگان فعال است و از ابتدای خرید تاکنون 10 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در شهرستان حاجی آباد 6 مرکز خرید و در شهرستان های رودان، میناب، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه و بستک نیز 4 مرکز فعال است.

وی با اشاره وضعیت مناسب بارندگی و افزایش سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در شهرستان های استان پیش بینی کرد امسال میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده و به حدود 54 هزار تن افزایش یابد.

اسدپور با اشاره به رسالت تعاون روستایی در خدماتدهی و حمایت از کشاورزان در بخشهای مختلف اظهار کرد: تعاون روستایی در راستای خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعم از گندم و ذرت و جو و سایر محصولات کشاورزی بر اساس سیاستهای دولت حرکت میکند و آماده انجام هرگونه ماموریت در این خصوص است.

وی با بیان اینکه وجه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان به حساب کشاورزان واریز میشود گفت: سامانه بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم در مراکز خرید گندم ایجاد شده که بانک کشاورزی همزمان با تحویل گندم درکمترین زمان، وجه گندم تحویلی را به حساب کشاورزان واریز میکند.

خرید تضمینی گندم از نیمه فروردین ماه سال جاری به صورت رسمی در استان هرمزگان آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز